Eindelijk zomer - Brenda Novak RECENSIE

Recensie: Eindelijk zomer - Brenda Novak

Midden in de nacht klopt er een onbekende man bij Callie aan. Ze belt de politie, maar opeens is hij spoorloos verdwenen. Als ze weer alleen is, vindt ze de man in haar badkamer. Hij is gewond en heeft hulp nodig. Ondanks het mogelijke gevaar, besluit Callie de man te helpen.

De mysterieuze man is Levi. Hij heeft rust nodig om bij te komen, maar wil de vriendelijke Callie niet in problemen brengen.

Eindelijk zomer is het derde deel van de Whiskey Creek-serie, een succesvolle serie van auteur Brenda Novak. In deze serie staat in elk deel één van de inwoners van het dorp Whiskey Creek centraal. De hoofdpersonages zijn elke keer anders, waardoor de boeken ook goed los te lezen zijn. Naast deze serie schreef Brenda Novak de Dundee Idaho-serie en een hele lijst thrillers. Brenda Novak is pas op latere leeftijd gestart met schrijven. Eigenlijk dacht ze dat ze totaal geen creativiteit in zich had, maar toch werden haar verhalen een succes en bleef ze schrijven. Inmiddels heeft deze auteur al heel wat boeken op haar naam staan.

Auteur Brenda Novak heeft een vlotte schrijfstijl die prettig leest. De zinnen zijn niet te lang en de woordkeus toegankelijk. Het verhaal bevat romantiek en spanning. De spanning en verschillende plotwendingen zorgen ervoor dat het verhaal meeslepend is, waardoor het moeilijk is dit boek aan de kant te leggen. Continu wil je weten hoe het verhaal van Callie en Levi verder gaat en door verschillende plotwendingen is het boek niet voorspelbaar.

Hoofdpersonages Callie en Levi zijn interessant, goed uitgediept en ontwikkelen zich gedurende het verhaal, waardoor ze blijven boeien. Callie en Levi dragen beide een groot geheim met zich mee en vinden het lastig om zich over te geven en de ander te vertrouwen. Vertrouwen is daarmee het belangrijkste thema in deze roman. Een boeiend thema wat in veel relaties een rol speelt. Callie en Levi voelen zich tot elkaar aangetrokken en zijn geïntrigeerd door elkaar, maar de geheimen maken het soms ingewikkeld en niet gemakkelijk.

Eindelijk zomer is een sterk geschreven roman van Brenda Novak met zowel spanning als romantiek. Het verhaal is meeslepend, waardoor het boek in een ruk uit is.

Eindelijk zomer

1  2  3  4  5

Als er midden in de nacht een onbekende man op haar deur klopt, aarzelt Callie Vanetta geen moment en belt de politie. Wanneer die arriveert, lijkt de man verdwenen, maar als ze weer alleen is, treft ze hem tot haar schrik aan in haar badkamer. Hij is gewond en heeft dringend hulp nodig.
    Hoewel het duidelijk is dat Levi, zoals hij blijkt te heten, geheimen heeft, besluit Callie hem onderdak te bieden zodat hij op krachten kan komen. Aanvankelijk wil ze hem zo snel mogelijk weer haar huis uit werken, maar hoe langer Levi blijft, hoe minder haast ze daarmee maakt. Nog nooit heeft ze een man ontmoet die haar zo intrigeert. Wat zou er toch zijn gebeurd waarover hij niets wil zeggen?