Het begint met een blik - Kelly Moran RECENSIE

Recensie: Het begint met een blik – Kelly Moran

Het begint met een blik is het eerste deel in de Redwood Ridge-serie en gaat over Avery en Cade. Avery wil na haar scheiding opnieuw beginnen en besluit om naar het dorp Redwood Ridge te verhuizen waar haar moeder woont. Het huwelijk van Avery was vreselijk en de drukke stad waar ze woonde was ook niet goed voor haar dochtertje Hailey. Hailey is namelijk een niet-verbale autist en wordt snel geprikkeld. Wanneer ze in Redwood Ridge aankomt vindt ze een gewond zwerfhondje die ze naar de plaatselijke dierenarts brengt. Daar ontmoet ze de dierenarts Cade en al snel lijkt er een vonk tussen hen te ontstaan. Maar Cade heeft een reputatie als playboy en Avery is niet van plan om zich nog een keer aan iemand te binden. Zal de liefde het overwinnen?

Het begint met een blik van Kelly Moran is een heerlijk eerste deel van deze trilogie over drie dierenartsen in Redwood Ridge. Het boek is geschreven vanuit het perspectief van zowel Avery ls Cade. Dit is ontzettend fijn, want hierdoor worden beide karakters goed uitgediept! Als lezer leef je ontzettend met Avery en haar dochter Hailey mee, aangezien haar huwelijk zo slecht was. Ondanks dat Hailey niet kan praten weet ze al snel de harten van de lezers te stelen. Ook Cade is een geweldig karakter. Hij heeft een reputatie als playboy, maar als je hem eenmaal leert kennen snap je waarom hij die reputatie heeft opgebouwd. Als lezer zie je al snel in dat hij veel meer is dan alleen maar een playboy. Beide karakters zijn kortom gewoon geweldig en je sluit ze al snel in je hart! Kelly Moran heeft in dit boek ook wat meer diepgang weten mee te geven door geen standaard karakters neer te zetten. Dit zien we natuurlijk al aan Hailey, maar ook aan de twee broers van Cade die beide ook dierenarts zijn. Flynn is namelijk doof en Drake heeft 4 jaar geleden zijn vrouw verloren waardoor hij nog steeds in de rouw is en weinig contact zoekt met mensen. Dit maakt dat Het begint met een blik meer is dan een standaard feelgood roman en er ook echt diepgang in het verhaal zit!

Het verhaal zelf is vrij voorspelbaar, maar Kelly Moran heeft zo’n ontzettend fijne schrijfstijl dat je alleen maar door wil lezen. Ze schrijft vlot, luchtig en met een vleugje humor. De spanning tussen Avery en Cade is duidelijk voelbaar en spat van de pagina’s af. Dit alles zorgt ervoor dat je echt niet kunt stoppen met lezen. Het eind van het boek is een prachtige afsluiting voor deze twee karakters en bij het lezen hiervan krijg je zelfs eventjes een brok in je keel.

Het begint met een blik is een fantastisch feelgood verhaal met meer diepgang dan je van dit soort verhalen gewend bent. De karakters zijn stuk voor stuk geweldig, het verhaal zit leuk in elkaar en vanwege de heerlijke schrijfstijl kan je niet stoppen met lezen. Dit is het eerste deel van de Redwood Ridge trilogie en de andere twee delen zullen over de twee andere broers van Cade gaan. Ik kan nu al niet wachten om over hun verhalen te lezen! Het begint met een blik krijgt van mij zonder meer 5 hartjes.

Redwood - Het begint met een blik

1  2  3  4  5

Kleine stad, grote gevoelens

Redwood Ridge, een schilderachtig stadje in Oregon. Precies de juiste plek voor een nieuwe start. En die heeft Avery Stowe hard nodig na een rampzalig huwelijk, ook voor haar autistische dochter Hailey. Er is maar één probleem: de lokale, aantrekkelijke dierenarts, Cade O'Grady. Een nieuwe relatie is namelijk het laatste wat Avery wil. Ze weet alleen niet hoe lang ze Cade kan weerstaan. Vooral omdat de hele stad heeft samengespannen en voor Cupido begint te spelen...

Een plek om je goed te voelen, drie dierenartsen om verliefd op te worden - het eerste deel van de Redwood Ridge serie