De Spaanse belofte - Karen Swan RECENSIE

Recensie: De Spaanse belofte - Karen Swan

Vermogensadviseur Charlotte Fairfax moet voor een klus naar Madrid. De erfgenaam van een enorm Spaans landgoed heeft haar hulp ingeschakeld om een kwestie met zijn vaders testament op te lossen. De timing van de klus is niet optimaal: Charlottes bruiloft is een week later. Ze verwacht echter dat ze de klus snel op kan lossen, zodat ze snel terug kan naar Londen. Echter is niet alles wat het lijkt en wordt Charlotte ook nog eens ingehaald door haar eigen verleden...

Karen Swan begint in De Spaanse belofte meteen met een spannende, kort proloog die zich afspeelt in het verleden: het Madrid van 1937. Het eerste hoofdstuk van het boek speelt zich af in Londen, 2018, en hier maken we kennis met Charlotte Fairfax. De rest van het boek begint iets rustiger, maar speelt zich wel afwisselend in het heden en het verleden.

Op de voorkant is een sticker geplakt, waarin staat dat het boek van dezelfde uitgever als Lucinda Riley is. Dit schept natuurlijk bepaalde verwachtingen, maar de stijl van het boek is een beetje vergelijkbaar met die van de Zeven Zussen.

De hoofdstukken van De Spaanse belofte die zich afspelen in het verleden, spelen zich af in de Spaanse burgeroorlog: een interessant en belangrijk stuk geschiedenis. Karen Swan schrijft heeft een vlotte, toegankelijke schrijfstijl, waarin je veel leert over de geschiedenis van Spanje. Tevens zorgt de afwisseling tussen het verleden en het heden ervoor dat je steeds nieuwsgierig bent wat nu precies de link tussen beide is.

Charlotte is een bijzondere hoofdpersoon. In eerste instantie komt ze bijna wat ongeïnteresseerd over wat haar huwelijk betreft. Ook kom je erachter dat ze in het verleden een aantal dingen heeft meegemaakt. Wat ze precies heeft meegemaakt houdt Karen Swan relatief lang achter. Dit zorgt ervoor dat je zelf tijdens het lezen gaat puzzelen en je nieuwsgierig houdt. Aan het einde van het boek vallen alle puzzelstukjes prachtig in elkaar en is het bijna jammer dat het verhaal ten einde is.

De Spaanse belofte is een boek met een prachtig verhaal over de Spaanse burgeroorlog en over de band tussen familieleden. Sommige stukken hadden iets korter beschreven kunnen worden, waardoor het tempo iets hoger had gelegen in het boek. Ondanks dat is het een boek met een heerlijk verhaal, wat je nieuwsgierig maakt naar de afloop!

De Spaanse belofte

Karen Swan

8 juli 2020

ISBN 9789401612647
    Uitgever Xander
    400 pagina's

Xander

1  2  3  4  5

Charlotte Fairfax is vermogensadviseur en moet voor een belangrijke klus naar Madrid. Mateo Mendoza, erfgenaam van een enorm Spaans landgoed, heeft gevraagd of ze hem wil helpen een kwestie met zijn vaders testament op te lossen. De timing is niet perfect: Charlottes bruiloft staat gepland voor de week erna. Ze is ervan overtuigd dat ze het probleem snel en efficiënt zal oplossen, zodat ze snel terug kan naar Londen, waar haar verloofde ongeduldig op haar wacht.
    Zoals bij de meeste families met geld, macht en privileges is niet alles altijd wat het lijkt, en achter de merkkleding en prachtige huizen van de Mendoza's schuilt een overvloed aan geheimen, verraad, schandalen, rivaliteit en liefdesverdriet. Tijdens haar zoektocht wordt Charlotte ingehaald door haar eigen verleden, en staat alles waar ze zo hard voor heeft gewerkt op het spel, zelfs haar aanstaande huwelijk.