Bommetje - Sacha Gotter RECENSIE

Recensie: Bommetje - Sacha Gotter

Het perfecte Bommetje maken is het doel van de hoofdpersoon in dit verhaal. Alles doet hij eraan om dit voor elkaar te krijgen. Hij kijkt naar anderen, vraagt advies aan iedereen maar niets helpt. Totdat zijn oma hem het perfecte advies geeft.

Het verhaal van Bommetje zit goed in elkaar en is sterk door zijn eenvoud. Er is maar één doel: het perfecte Bommetje maken. Door de adviezen die worden gegeven en de onontkoombare mislukking in het begin zitten er een aantal verrassende elementen in het verhaal die het spannend houden. Ook heeft Sacha Cotter een mooie boodschap verwerkt in het verhaal, namelijk dat je vooral naar jezelf moet luisteren en dat je alles kunt bereiken als je ervoor gaat.

De illustraties in Bommetje roepen een heerlijk nostalgisch gevoel op, vooral doordat de eerste plaatjes een verzameling herinneringen van de hoofdpersoon zijn. De illustraties van Josh Morgan zijn zo duidelijk dat er niet veel tekst nodig is. Deze wordt dan ook niet meer gebruikt dan nodig en dat is erg prettig. Op deze manier kun je samen met je kind het boek lezen en samen van alles ontdekken in de plaatjes. Bommetje is een boek wat ook voor veel voorleesplezier zorgt. Door de manieren waarop het verhaal wordt verteld wordt er veel ruimte gecreëerd voor creativiteit in het voorlezen. Bijvoorbeeld door net als de hoofdpersoon heel hard zijn liedje te zingen voordat hij het bommetje maakt of door het geluid te maken van een Bommetje.

Wat een heerlijk boek hebben Sacha Cotter (tekst) en Josh Morgan (illustraties) gecreëerd met Bommetje! Het speelt zich af op een zonnige plek aan het strand waardoor je een instant vakantiegevoel krijgt als je het boek (voor)leest. De tekst en illustraties vullen elkaar perfect aan en wisselen elkaar op een mooie manier af waardoor je op een speelse en afwisselende manier door het boek gaat. Een echte aanrader voor elke kleine boekenfan.

Recensie: Bommetje - Sacha Gotter

Bommetje!

1  2  3  4  5

Een jongen zoekt naar het geheim van het perfecte bommetje. Met de training van oma, een echte expert en voormalig kampioen Bommetjes Maken, en door op zichzelf te vertrouwen, moet het toch lukken om zijn eigen ultieme, perfecte, geniale bommetje te verzinnen?