Misverstand in de Middle of Nowhere - Lis Lucassen RECENSIE

Recensie: Misverstand in de Middle of Nowhere - Lis Lucassen

Dorothee (Door) is overdonderd wanneer ze te horen krijgt dat haar opa is overleden, de vader van haar overleden vader. Dat is niet het enige, ze krijgt ook te horen dat ze het huis van haar opa erft. Enkel onder één voorwaarde: ze moet er eerst een maand in het huis verblijven. Een klein probleempje, aangezien ze in Amsterdam woont en haar opa in de Achterhoek woonde! Toch besluit ze te gaan, en belandt van de grote stad in een klein dorpje waar iedereen elkaar kent. Dan ontmoet ze ook nog Wes, die altijd bij haar opa gewoond heeft. Des te meer ze van elkaar te weten komen, des te meer vonken er over en weer spatten. Maar zal Door het zo lang vol houden in de middle of nowhere?

Misverstand in de Middle of Nowhere van Lis Lucassen is een echte feelgood roman. Tijdens het lezen van dit boek voel je je alsof je even in dromenland bent. Je belandt in een dromerig verhaal dat toch een goed verhaal kent. Het boek is vlot geschreven en al vanaf de allereerste pagina wordt je als lezer in het verhaal gezogen. Het verhaal begint met een zeer proloog waarin direct de toon van het boek wordt gezet: humoristisch, maar toch een tikkeltje mysterieus. Vanaf het lezen van het proloog wil je niets liever dat het boek in één ruk uitlezen.

In Misverstand in the Middle of Nowhere volgen we Door. Op zich is Door een super fijn personage om over te lezen, maar toch klopt er iets niet aan haar. Het is namelijk zo dat Door – naar eigen zeggen – haar hele leven onzichtbaar is geweest. Maar tegelijkertijd is ze ook totaal niet op haar mondje gevallen. Hierdoor vraag je je als lezer af hoe het komt dat ze altijd onzichtbaar is geweest, waarom ze nooit een baan heeft gekregen die ze echt wilde, bijvoorbeeld. Wanneer je namelijk over haar leest, komt ze echt over als een powervrouw die vecht voor haar eigen geluk! Daarentegen praatte ze zichzelf in de eerste paar hoofdstukken omlaag, wat wel jammer is.

Door is vooral zo fijn om over te lezen, omdat ze zo heerlijk klunzig kan zijn. Ze flapt ook graag dingen eruit, wat zorgt voor de meest hilarische situaties. Het mannelijk personage in dit boek, Wes, is ook zeer prettig om over te lezen. Wat vooral goed is in Misverstand in de Middle of Nowhere, is dat Wes ook zijn eigen achtergrond en eigen verhaal heeft. Hierdoor kreeg dit boek extra diepgang en zorgde dit ervoor dat je als lezer nog dieper in het boek verzeild raakte.

Naast de hoofdpersonages, is de schrijfstijl van Lis Lucassen geweldig. Ze schrijft heerlijk vlot, zonder dat het boek kinderlijk aanvoelt. Wat daarnaast erg knap is, is hoe ze het voor elkaar heeft gekregen om zo'n verhaal binnen niet eens 240 pagina's te krijgen. En dat zonder dat het boek gehaast of afgeraffeld aanvoelt! Omdat Lis Lucassen zo verbeeldend schrijft, lijkt het alsof Misverstand in de Middle of Nowhere tot leven komt. Het lijkt alsof je je als lezer zelf in de Achterhoek bevindt, en alsof je Door en Wes al jaren kent.

Misverstand in de Middle of Nowhere is dus een geweldige feelgood roman, die menig vrouwenhart sneller zal laten kloppen.

Misverstand-serie 1 - Misverstand in de middle of nowhere

1  2  3  4  5

'Misverstand in de middle of nowhere' is het begin van een nieuwe Nederlandse feelgoodserie door Lis Lucassen.

'Misverstand in de middle of nowhere' van Lis Lucassen gaat over Dorothee, die de boerderij van haar opa erft in de Achterhoek. Ze is net haar baan kwijt en haar relatie is uit, dus de dertig dagen die ze er volgens de notaris van haar opa moet doorbrengen, zijn geen probleem. Totdat ze erachter komt dat er al iemand in die boerderij woont. En dat die iemand echt heel leuk en aantrekkelijk is. Terwijl zij en Wes een maand lang op elkaars lip zitten en allerlei dorpsbewoners zich met haar leven komen bemoeien, moet Dorothee ook nog een plan maken voor ná die maand. Ze begint een bakvlog waarin ze recepten van haar oma klaarmaakt, tot groot vermaak van Wes. Met dit eerste deel van een nieuwe feelgoodserie slingert Lis Lucassen niet alleen haar hoofdpersoon, maar ook de lezer naar de middle of nowhere. Een roman om van te smullen.