Een heel jaar muziek met Anna - Kathleen Amant RECENSIE

Recensie: Een heel jaar muziek met Anna - Kathleen Amant

Het boek Een heel jaar muziek met Anna, geschreven door Kathleen Amant, is een vrolijk en kleurrijk boek voor kinderen. Bij het boek zit een cd met veel vrolijke liedjes, in het boek staan veel kleurrijke tekeningen. Het boek en de bijbehorende cd zijn bedoeld voor kinderen vanaf 2,5 jaar. Anna heeft al vele avonturen beleefd in eerdere boeken van Kathleen Amant, maar in dit boek beleeft zij een geheel jaar avonturen. Het is best een dik en zwaar boek, dus het moet wel vastgehouden worden door een volwassene. Voor kleine kinderen is het boek moeilijk vast te houden, zij zouden er in kunnen bladeren als het boek op tafel ligt of vast wordt gehouden door een volwassene.

Op de cd zijn veel liedjes te horen, ook tijdens een liedje is er veel te horen. Zo is in één van de eerste liedjes de stem van Anna te horen, maar op de achtergrond hoor je ook de grasmaaier en de vogels fluiten. Af en toe maken alle achtergrondgeluiden het geheel wat onrustig. De teksten zijn ingezongen door een man, vrouw en door kinderen, dit is een leuke afwisseling van stemmen. De teksten worden echter wel in snel tempo gezongen waardoor je, zelfs als volwassene, de tekst niet altijd helemaal goed kan verstaan en volgen. Een voordeel is dat er een boek bij zit waar alle teksten van de liedjes instaan. Op de tekeningen in het boek zie je ook uitgebeeld wat er wordt gezongen.

In het boek Een heel jaar muziek met Anna staan veel verschillende onderwerpen, de hoofdstukken zijn onderverdeeld in zomer, herfst, lente en winter. Binnen deze 4 hoofdstukken staan dan ook weer veel onderwerpen zoals Sinterklaas, Kerst, Halloween en muziekinstrumenten. Je kunt dit boek er voor ieder moment bij pakken en het bijbehorende verhaaltje voorlezen of de cd afspelen.

De cd is geluisterd met een 3 jarige jongen, deze was wel wat snel afgeleid. De teksten lijken net iets te snel te gaan. Bij het boek met de tekeningen hield hij langer zijn aandacht vast, vooral de zoekplaten vielen goed in de smaak. Mogelijk dat 2,5 jaar nog net iets te jong is om mee te krijgen wat er op de cd gezongen wordt, maar de platen ondersteunen dit mogelijk dan weer wel.

Het boek Een heel jaar muziek met Anna bevat leuke kleurrijke tekeningen en de zoekplaten die erg leuk zijn voor kinderen. De cd met alle liedjes is een leuke aanvulling op het boek. Door de combinatie liedjes en zoekplaten kan je de kinderen goed betrekken bij het boek. Dit is een leuk boek om in de kast te hebben staan en erbij te pakken voor een gezellig moment met je kinderen of kleinkinderen. Je kunt het onderwerp erbij pakken wat op dat moment speelt zoals bijvoorbeeld Sinterklaas.

Een heel jaar muziek met Anna

1  2  3  4  5

Een lekker dik en lekker vrolijk boek vol muzikale verrassingen. Voor Anna-fans vanaf 2,5 jaar.
    In een jaar maakt Anne van alles mee: de seizoenen komen en gaan, feestdagen en leuke momenten geven haar leven kleur. En al die tijd is Anna dol op muziek. Dit forse muziekboek met cd's en downloadcode staat vol met liedjes en voorleesverhaaltjes. Luister en zing mee!