When it's real - Erin Watt RECENSIE

Recensie: When it’s real – Erin Watt

In When it’s real maken we kennis met popster Oakley Ford. Hij is een van de meest populaire popsterren van het moment. Echter is zijn imago allesbehalve goed. Hij wordt vaak gespot met veel verschillende vrouwen en hij houdt van feesten. Zijn management besluit dat hier drastisch verandering in moet komen. Ze regelen een neprelatie voor hem met een ‘gewoon’ meisje. Dat meisje is Vaughn Bennett. Eerst is ze tegen het idee, maar als ze hoort hoeveel geld ze ervoor zal krijgen om te doen alsof ze de vriendin van Oakley is, zegt ze ja. Haar gezin heeft het geld hard nodig. Oakley en Vaughn kunnen het in het begin zeker niet met elkaar vinden, maar langzaamaan lijken de twee echt voor elkaar te vallen. Maar alles is nep… toch?

Erin Watt, bestaande uit het schrijfduo Jen Frederick en Elle Kennedy, heeft al veel populaire boeken op haar naam staan. Zo heeft ze onder andere de Royals boeken geschreven! De verwachtingen voor When it’s real zijn dan ook hooggespannen. Maakt Erin Watt deze verwachtingen ook waar?

Het antwoord is volmondig ja! Ten eerste zijn de twee personages die Erin Watt gecreëerd heeft echt geweldig. Vaughn heeft een redelijk zwaar leven. Ze geeft veel om haar oudere zus en haar twee jongere broertjes, maar sinds de dood van haar ouders 2 jaar geleden heeft het gezin moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Haar personage is ontzettend realistisch en ondanks de heftige gebeurtenissen die ze heeft meegemaakt zwelgt ze niet in zelfmedelijden. Nee, ze probeert de touwtjes in handen te nemen en samen met haar zus te zorgen voor haar broertjes. Je kan niet anders dan enorm veel respect krijgen voor Vaughn. Ook het feit dat ze eigenlijk totaal niet onder de indruk is van Oakley’s sterrenstatus is bewonderenswaardig. Oakley is in het begin een ontzettende arrogante jongen. Gedurende het boek leer je hem steeds beter kennen en zie je ook wat er achter zijn masker van arrogantie schuilgaat. Je kan niet anders dan zelf ook verliefd worden op Oakley!

Doordat When it's real vanuit beide personages geschreven is, leer je beide karakters ook heel goed kennen. Dit is ontzettend fijn want hierdoor komen zowel Oakley als Vaughn echt tot leven. Bij dit boek weet je eigenlijk al vanaf het begin hoe het ongeveer zal gaan verlopen. Maar dat is totaal niet erg! De schrijfstijl van Erin Watt is zo fijn dat je zo door het boek heen vliegt. Daarnaast is elke gebeurtenis eigenlijk ontzettend boeiend. Er is geen moment dat het verhaal inzakt of dat het langdradig wordt. Iets wat heel belangrijk is voor dit genre boeken! Het verhaal weet je daarnaast hier en daar ook nog eens te verrassen, wat zeker een pluspunt is!

Als je fan bent van romantische, new adult verhalen, dan ga je zeker genieten van When it’s real. Dit boek is met name zo goed dankzij de twee geweldige hoofdpersonages die Erin Watt gecreëerd heeft. Doordat de personages zo tot leven komen en zoveel diepgang hebben gekregen, leef je echt mee met het verhaal en is het vrijwel onmogelijk om het boek weg te leggen. When it’s real krijgt van mij dan ook 5 dikverdiende sterren.

Recensie: When it’s real – Erin Watt

When it's real

1  2  3  4  5

Popster Oakley is hot en heeft miljoenen fans. Meiden staan in de rij voor hem, maar dat geldt niet voor Vaughn. En juist zij moet hem helpen om van zijn badboy-imago af te komen.

When it's real is een onweerstaanbare roman van Erin Watt, bekend van de succesvolle en populaire boekenserie De Royals.

Popster Oakley is hot en heeft miljoenen fans. De paparazzi smullen van zijn escapades. Maar als Oakley nog serieus genomen wil worden in de muziekindustrie, moet hij iets aan zijn imago doen.

Wie kan hem daarbij beter helpen dan de doodgewone Vaughn? Ze hoeft zich alleen maar voor te doen als zijn nieuwe vriendin. Maar Vaughn vindt Oakley maar een arrogante sukkel. Oké, hij is hot, maar denk maar niet dat zij voor hem zal vallen.