Tel tot tien - Karen Rose RECENSIE

Recensie: Tel tot tien - Karen Rose

Rechercheur Mia Mitchell van moordzaken en Reed Solliday van brandinspectie zijn genoodzaakt samen te werken wanneer er in Chicago een aantal heftige branden uitbreken. De branden zijn ontzettend heftig en en hebben dodelijke slachtoffers. De slachtoffers zijn barbaars toegetakeld en bovendien levend verbrand. Ook is Mia nog herstellende van een schotwond, waarvan de dader nog steeds niet is opgepakt...

Karen Rose is wereldwijd bekend met haar boeken en heeft inmiddels al meer dan 20 titels op haar naam staan. Haar thrillers zijn ontzettend spannend, maar hebben ook zeker een flinke dosis romantiek! Zo ook haar nieuwste boek: Tel tot tien.

Wanneer je begint met lezen, kun je het boek al snel niet meer wegleggen. De lengte van de hoofdstukken in Tel tot tien is redelijk kort, waardoor je al snel denkt: ach, nog één hoofdstuk... Tijdens het lezen wissel je in de hoofdstukken regelmatig van perspectief: het ene moment lees je vanuit de dader, dan vanuit Mia Mitchell of Reed Solliday. Wanneer je deze schrijfstijl niet gewend bent, is dit in het begin best even schakelen, omdat bovenaan het hoofdstuk niet staat vanuit welk perspectief het geschreven is. Dit maakt het ook weer erg spannend: wie is de persoon die iets ziet en wie is de hoofdpersoon? Hoe past de puzzel in elkaar?

Doordat je het verhaal vanuit verschillende perspectieven leest, zit je al snel helemaal in het verhaal en leer je de hoofdpersonen goed kennen.  Je merkt ook al snel dat er iets speelt tussen Mia en Reed. Ook dit is heel mooi verweven in het verhaal en maakt je nieuwsgierig naar hoe dit afloopt. Door de verschillende perspectieven krijg je ook een kijkje in het hoofd van de dader. Je komt erachter dat er vroeger iets gebeurd is. Wat dit precies is kom je gedurende het boek te weten. Omdat je mee kunt 'kijken' met de dader, weet je soms ook al wat zijn volgende stap is. Dit maakt dat je het boek nóg moeilijker weg kunt leggen!

Gelukkig vallen aan het einde van het boek de verschillende puzzelstukjes in elkaar. De duidelijke schrijfstijl van Karen Rose zorgt ervoor dat je aan het einde van Tel tot tien niet met vragen blijft zitten en meteen nieuwsgierig bent naar haar volgende boek!

Kortom, een ontzettend spannend, maar ook zeker een romantisch boek wat je pas weg kunt leggen als het uit is!

Recensie: Tel tot tien - Karen Rose

Tel tot tien

1  2  3  4  5

De dader van een reeks heftige branden lijkt uit op wraak en vernietiging. Voor brandweerman Reed en zijn geliefde rechercheur Mia Mitchell wordt het persoonlijk, zij kennen veel van de slachtoffers.

Karen Rose is een bestsellerauteur in het genre Romantic Suspense. Haar thrillers staan garant voor ijzingwekkende spanning en een flinke dosis romantiek en erotiek.

In Tel tot tien (Count To Ten) heeft Reed Solliday in zijn lange carrière bij de brandweer van Chicago nog nooit zoiets meegemaakt als de recente uitbraak van woningbranden. De branden zijn heftig, en nemen snel in aantal toe. De brandstichter lijkt bovendien op persoonlijke wraak uit. Want bij elke nieuwe brand zijn mensen waar Reed en zijn nieuwe geliefde rechercheur Mia Mitchell van houden, het slachtoffer. De dader lijkt uit op dood en vernietiging en lijkt niet te stoppen. De tijd tikt…