Blijf bij mij - Kristen Proby RECENSIE

Recensie: Blijf bij mij - Kristen Proby

Nadat alle vriendinnen haar voor zijn gegaan lijkt voor Mia ook de tijd rijp om haar prins op het witte paard te ontmoeten. Of gaat het in dit geval om een geest uit het verleden? We kennen Mia allemaal als de hardwerkende dertiger die niet uit de keuken van het succesvolle Seduction is weg te slaan, maar weet Camden haar uit haar schulp, of keuken, te laten kruipen?

Blijf bij mij is alweer het vijfde deel uit de heerlijke Fusion-serie van Kristen Proby. Na de romantische avonturen van Addie, Cami, Kat en Riley is het tijd om bij het verhaal van Mia weg te zwijmelen.

Helaas is Blijf bij mij zeer matig. Het boek heeft gewoon geen enkele verhaallijn. Op bladzijde 60 is alles al gebeurd. Natuurlijk blijf je doorlezen, je bent nieuwsgierig wat er misgaat en welke sensatie Kristen Proby nu weer in geuren en kleuren heeft beschreven. Maar nee, op bladzijde 120 is er nog steeds niks gebeurd en je raakt steeds meer teleurgesteld.

Zoals je van de serie gewend bent, wisselen de hoofdpersonages per hoofdstuk zodat je zowel vanuit Mia als Camden leest. Doordat er zo ontzettend weinig gebeurt in het verhaal, bouw je ook geen band op met de personages. Als je de vorige delen hebt gelezen, heb je gelukkig al enige voorkennis van Mia, daarom is het op zich niet nadelig dat Camden meer aan het woord lijkt. Toch weet je na 275 bladzijden nog helemaal niks over deze mysterieuze, sexy chef behalve zijn liefde voor Mia. (Al wisten we dat stiekem na het lezen van de achterflap al.)

Die achterflap wekt bepaalde verwachtingen. Zo zou de spotlight op het nieuwe televisieprogramma van Mia gericht moeten zijn. Hoewel daar in het begin van Blijf bij mij echt wel sprake van is, houdt dat al snel op. En dat hun reputatie op het spel zou worden gezet, heb ik blijkbaar "gemist"...

Toch is dat niet de enige verwachting die niet waar wordt gemaakt. Van de Fusion-serie verwachten we een heerlijk romantisch verhaal met een vleugje erotiek. Maar ook dat valt tegen. Het verloop is eentonig en de verassing of het vernieuwende ontbreekt. Kristen Proby haalt veel thema's aan, maar ze maakt niks af. Gedurende het hele verhaal van Blijf bij mij is Mia's onzekerheid omtrent haar overgewicht een soort rode draad, toch wordt daar uiteindelijk niet echt iets mee gedaan. Ook de thema's overleden ouders of controlfreak worden benoemd maar niet uitgewerkt. Sterker nog, dat laatste blijkt plots verdwenen als Kristen Proby de laatste 50 bladzijden het verhaaltempo opschroeft naar 180 km/h.

Als het dan eindelijk even tegen lijkt te zitten, blijft de opbouwende spanning ook volledig achterwege. Er wordt ruzie gemaakt, die ondanks het happy end nooit wordt uitgepraat? Toch leest Blijf bij mij makkelijk weg en is het het ideale boek om heerlijk bij weg te dromen op de bank.

Wat mij betreft verdient Blijf bij mij toch 3 hartjes, omdat de Fusion-serie nou eenmaal een heerlijke serie is op bij weg te zwijmelen. Net als alle andere delen bevat Blijf bij mij de perfecte mix van sexy mannen, succesvolle vrouwen en liefdevolle families. Als lezer kan je je niets anders wensen dan zelf onderdeel zijn van zo'n fantastische vriendinnengroep waarin vriendschap boven alles gaat.

Recensie: Blijf bij mij - Kristen Proby

Fusion 5 - Blijf bij mij

1  2  3  4  5
    (13 stemmen)

Twee topkoks gaan de strijd aan in een kookwedstrijd. Maar elkaar weerstaan zal de grootste opgave zijn.
    Koken is voor Mia haar passie en haar trots. In het restaurant Seduction staan alleen maar heerlijke en sexy maaltijden op de kaart. Volgens het televisieprogramma Best Bites is het restaurant een van de beste. Alle energie, bloed, zweet en tranen die Mia in haar werk heeft gestoken worden dus eindelijk op waarde geschat. Maar als op een dag Camden Sawyer haar keuken en leven binnen loopt, lijkt haar carrière toch onverhoopt een andere wending te krijgen. Camden is een wereldberoemde chef. Hij wil het in de televisieshow opnemen tegen Mia. Geen van beiden realiseert zich dat hun reputatie op het spel staat. Maar ook hun harten ondergaan de ultieme test.