Baby - Jimmy Fallon RECENSIE

Recensie: Baby - Jimmy Fallon

Baby is een voorleesboek voor baby's en peuters waarin wordt verteld wat een baby zo bijzonder maakt. Van zijn ogen tot zijn armen waarmee hij goed kan knuffelen.

De tekst van Baby is erg minimalistisch wat natuurlijk erg passend is bij de leeftijd waar Jimmy Fallon Baby voor geschreven heeft. Het geeft veel ruimte voor eigen interpretatie met voorlezen wat zowel een voor- als nadeel kan zijn. Wel is het qua aandachtsspanne precies goed voor deze leeftijd. Het verhaal of thema is niet heel origineel maar spreekt wel universeel aan.

De originaliteit zit vooral in de illustraties van Miguel Ordóñez waarin elk onderdeel van Baby wat benoemd wordt vergeleken wordt met dat van een dier. Bijvoorbeeld de neus van een neushoorn of de armen van een octopus. Hiermee kun je goed oefenen met je kind in het benoemen van lichaamsdelen en dieren. Leuk is dat de baby's in het verhaal veel verschillende kleuren hebben en daardoor herkenbaar voor kinderen over de hele wereld.

De kleurrijke illustraties en het de stevige vorm van Baby maken het een erg aantrekkelijk boek baby's en peuters. Niet alleen om uit voorgelezen te worden maar ook zeker om zelf te leren bladzijdes om te slaan en de plaatjes te bekijken. Door de stevige, dikke bladzijdes kan Baby de lompheid en de tandjes die hier vaak bij komen kijken goed weerstaan.

Alles bij elkaar is Baby van Jimmy Fallon met zijn illustraties van Miguel Ordóñez een prettig boekje waar je baby en peuter veel plezier aan kan beleven. En de boodschap dat iedereen van baby's houdt is natuurlijk altijd goed. Eerder verschenen in deze serie ook al een Papa en Mama variant. Samen maakt het een leuke serie waarin nog veel andere onderwerpen aan bod kunnen komen.

Recensie: Baby - Jimmy Fallon

Baby (kartonboek)

1  2  3  4  5