Elle & Darcy - Alexandria Bellefleur RECENSIE

Recensie: Elle & Darcy - Alexandria Bellefleur

Elle & Darcy zijn het over één ding eens tijdens hun eerste date: ze passen absoluut niet bij elkaar. Maar om van het gezeur van hun vrienden en families af te zijn besluiten ze iedereen wijs te maken dat ze wel aan het daten zijn. En dat gaat ze heel goed af totdat er gevoelens in het spel komen.

Het verhaal van Elle & Darcy zit goed in elkaar. Er is een duidelijk logisch begin, namelijk de blind date, waardoor je meteen helemaal in het verhaal zit. Je leeft meteen mee met de klungeligheid van Elle en ziet het drama van de date helemaal voor je. Het is gemakkelijk meeleven met het verhaal van Elle & Darcy, de gebeurtenissen voelen logisch en daarmee comfortabel. Heel onvoorspelbaar en origineel is het verhaal niet maar dat maakt het niet minder leuk.

De personages in Elle & Darcy zijn leuk en origineel en heel gemakkelijk om mee mee te leven. Vooral Elle die je vanaf het begin in je hart sluit. Bij Darcy duurt dit iets langer omdat ze een wat afstandelijke, koude kant heeft (vooral om zichzelf te beschermen natuurlijk maar dat terzijde). De bijrollen in dit verhaal zoals Darcy’s broer Brendon en Elles zakenpartner/huisgenoot/beste vriendin Margot maken het verhaal extra leuk en dynamisch. Je hoopt bijna dat Elle & Darcy verfilmt gaat worden zodat je kunt zien of je fantasie een beetje matcht met de fantasie van schrijfster Alexandria Bellefleur.

De schrijfstijl van Alexandria Bellefleur is erg toegankelijk wat maakt dat Elle & Darcy leest als een trein. Soms zitten er wat vreemde vertalingen in, als je ze in je hoofd letterlijk terugvertaalt naar het Engels lijkt het wel te kloppen dus waarschijnlijk ligt het aan de vertaling. Maar dat zijn slechts kleine minpunten in het verder goed geschreven verhaal. Leuke afwisselingen zijn de letterlijke appgesprekken tussen Elle & Darcy, maar ook met tussen Elle of Darcy met vrienden. Ook heb ik hardop gelachen om het excuuskaartje van Elles broer en zus, compleet met doorgestreepte teksten omdat haar zus het niet eens was met wat haar broer schreef.

Samengevat is Elle & Darcy de perfecte combi van de voorspelbaarheid die feelgood feelgood maakt en genoeg originaliteit om het spannend te houden. Elle & Darcy is een heerlijke feelgood roman die door alle feelgoodliefhebbers zeer gewaardeerd zal worden. Het is de debuutroman van Alexandria Bellefleur en hopelijk niet haar laatste roman.

Elle & Darcy

1  2  3  4  5

Opposites attract in deze hartverwarmende queer rom-com

Alexandria Bellefleur bewijst zich met 'Elle & Darcy' de nieuwe ster in romcomland! Na een verschrikkelijke date besluiten Elle en Darcy dat ze nooit meer afspreken. Ze zijn te verschillend: Elle is een dromerige Twitter-astrologe die op zoek is naar haar soulmate, Darcy is een no-nonsense actuaris die niet van verassingen houdt. Ze nemen afscheid, maar niet voor lang. Darcy wordt gek van haar bemoeizuchtige broer die matchmaker speelt en doet Elle een voorstel: tot oudejaarsavond doen ze alsof ze een relatie hebben. Daarna hoeven ze niets meer met elkaar te maken te hebben. Maar hoe eindigt het toneelstukje als de gevoelens echt worden? Een heerlijk verhaal over twee vrouwen die mijlenver van elkaar afstaan, maar langzaam voor elkaar vallen. 'Elle & Darcy' is de debuutroman van Alexandria Bellefleur.