Een vloek zo eenzaam - Brigid Kemmerer RECENSIE

Recensie: Een vloek zo eenzaam – Brigid Kemmerer

In Een vloek zo eenzaam wordt Harper per ongeluk meegenomen naar een andere wereld. Prins Rhen heeft daar een laatste kans om verliefd te worden en de vloek te doorbreken. Helaas is Harper niet een typische prinses dus Rhen is bang dat zijn kansen verkeken zijn.

Het verhaal van Een vloek zo eenzaam zit goed in elkaar. Vanaf het begin zit je in het verhaal en ben je benieuwd hoe het verder zal verlopen voor Harper en Rhen. De manier waarop Harper ‘per ongeluk’ wordt meegenomen is kenmerkend voor hoe het hele verhaal loopt. Het brengt haar enerzijds in de problemen maar brengt ook mooie kansen voor haar mee. Het verhaal wordt wisselend vanuit het perspectief van Harper en Rhen verteld, wat een mooie afwisseling is en voor afwisselende inzichten zorgt. Het verhaal loopt lekker vlot en er gebeurd voldoende om je geboeid te houden. Sommige stukken zijn iets trager maar dit is niet storend in het geheel van het verhaal.

Superorigineel is Een vloek zo eenzaam natuurlijk niet. Een vervloekte prins die in een monster veranderd en een vloek die alleen doorbroken kan worden door de liefde doet natuurlijk heel erg aan Belle en het beest denken. Daar verwijst de uitgever in het voorwoord ook al naar maar dat maakt het verhaal niet minder leuk. Originele elementen zijn de stoerheid van Harper ondanks haar cerebrale parese waar ze heel eerlijk over is. Het mooie is dat ze er duidelijk last van heeft en er van baalt maar het haar tegelijkertijd ook niet tegenhoudt om er alles uit te halen.

De schrijfstijl van Brigid Kemmerer is erg aangenaam en leest heel gemakkelijk weg. Ondanks het grote aantal bladzijdes ben je voor je het weet aan het einde aangekomen. Haar schrijfstijl is ook heel toegankelijk waardoor Een vloek zo eenzaam door veel lezers gewaardeerd zal worden. Zowel door liefhebbers van fantasy en young adult, maar ook door lezers die graag kennis willen maken met deze genres.

Een vloek zo eenzaam is het eerste deel in de Vervloekt reeks van Brigid Kemmerer en maakt zeker nieuwsgierig naar de vervolgdelen. Ondanks dat Een vloek zo eenzaam een redelijk afgesloten en bevredigend einde heeft blijf je wel nieuwsgierig naar hoe het Harper en Rhen verder zal vergaan.  Dus gelukkig maar dat deel 2 al wordt verwacht in mei 2021.

Vervloekt 1 - Een vloek zo eenzaam

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

'Er zit bloed onder mijn nagels. Ik vraag me af hoeveel mensen ik deze keer vermoord heb.'
    Prins Rhen is vervloekt: hij beleeft de herfst van zijn achttiende levensjaar telkens opnieuw. In het begin maakte hij zich niet veel zorgen want het leek gemakkelijk de vloek op te heffen: deze zou verbroken worden als er een meisje verliefd op hem werd. Maar dat was voordat hij merkte dat hij aan het eind van iedere herfst veranderde in een bloeddorstig monster dat alles en iedereen om zich heen verscheurde, inclusief zijn familie. Na 327 herfsten is hij alle hoop verloren. Totdat de onschuldige Harper Lacy zijn wereld in wordt gezogen.