Blondjes beleggen beter - Janneke Willemse RECENSIE

Recensie: Blondjes beleggen beter - Janneke Willemse

Janneke Willemse is financieel journaliste. In haar boek Blondjes beleggen beter, genoemd naar haar blog die ze is begonnen toen ze zelf startte met beleggen, legt ze in 7 stappen uit hoe je zelf kunt beginnen met beleggen. Daarbij geeft ze je tips en informatie over haar eigen ervaringen met beleggen, zodat je als beginnend belegger een beetje weet waar je aan toe bent.

Blondjes beleggen beter is een boek waar je veel van kunt leren. Doordat Janneke Willemse zelf ook begonnen is met beleggen zonder veel te weten, kan ze je goed door het proces heen loodsen. Het boek is eerder al uitgekomen, maar nu is het geactualiseerd om ook in de tijd van Corona actueel en behulpzaam te zijn.

Het idee achter Blondjes beleggen beter is heel slim en voor veel mensen zeker handig. Het enige wat echt vereist is, is dat je interesse hebt in (beginnen met) beleggen. Ikzelf heb weinig behoefte en interesse, en dan is het een heel pittig boek om doorheen te komen. In zo'n geval lijkt het of je weer op de middelbare school zit en een economieboek door zit te lezen. Door de data, grafieken en cijfers is het niet bepaald een boek wat je even tussendoor leest om te ontspannen. Je moet je aandacht er goed bij houden en opletten wanneer er tips gegeven worden.

Achterin het boek heeft Janneke Willemse een begrippenlijst gemaakt. Woorden waar je wellicht uitleg bij nodig hebt, zijn gemarkeerd en kun je daar terugvinden. Dat is handig voor een beginner, die nog niet veel beleggers jargon kent.

Wellicht is dit voor andere mensen een super goed boek, helaas deed het mij weinig. Het voelde meer als opgave dan ontspanning om er doorheen te komen. Ook ben ik niet geprikkeld om te beginnen met beleggen, wat ik wel had verwacht. Erg jammer, maar misschien dat Blondjes beleggen beter voor een ander een top boek is! Mensen met interesse in beleggen zou ik dus ook zeker aanrader dit boek wel te lezen, want er bestaat een grote kans dat het in de handen van een ander, ook een heel ander effect geeft!

Blondjes Beleggen Beter

1  2  3  4  5

In Blondjes Beleggen Beter leert financieel journaliste Janneke Willemse je in 7 stappen hoe je simpel en succesvol kan beleggen. Volledig geactualiseerde editie met de laatste inzichten.

In Blondjes Beleggen Beter neemt financieel journaliste Janneke Willemse je mee tijdens je eerste stappen op de beursvloer. Deze editie is volledig geactualiseerd met de laatste inzichten. Toen Janneke Willemse ontdekte dat het wetenschappelijk is bewezen dat vrouwen beter beleggen dan mannen, begon ze een blog waarop ze precies liet zien hoe zij als beginnend belegger te werk ging. Dat pakte verrassend goed uit, want in 4,5 jaar tijd was haar vermogen verdubbeld. In dit boek laat Janneke zien hoe je door 'blond' beleggen je geld kunt laten groeien. Simpel, snel en op de manier die bij jou past. Zelfs als je weinig geld of achtergrondkennis hebt.