Al die tijd - Mikki Daughtry & Rachael Lippincott RECENSIE

Recensie: Al die tijd - Mikki Daughtry & Rachael Lippincott

Kyle en Kimberly vormen het droomkoppel van hun school: hij zat in het voetbalteam, zij is aanvoerster van de cheerleaders en ze hebben al verkering sinds hun schooltijd. Ze zijn van plan om naar dezelfde universiteit te gaan, totdat Kimberly van gedachte veranderd. In de auto maken Kyle en Kimberly hier enorm ruzie over, maar dan krijgen ze een auto-ongeluk. Kyle wordt wakker in het ziekenhuis en krijgt te horen dat Kimberly dood is. Zijn wereld valt in duigen, totdat hij Marley ontmoet: iemand die hem eindelijk écht begrijpt.

In dit boek volgen we Kyle, wiens leven instort wanneer hij te horen krijgt dat zijn ex-vriendin, waar hij nog zielsveel van houdt, om het leven is gekomen. Dit gebeurt direct aan het begin van het boek, dus je krijgt als lezer al helemaal het idee dat Al die tijd een emotionele rollercoaster gaat worden. Rachael Lippincot, een van de schrijfsters van dit boek, kennen we al van Vijf stappen van jou, een emotioneel verhaal. Samen met Mikki Daughtry heeft zij ook van Al die tijd een mooi boeken weten te vormen, maar er zaten helaas wel wat minpunten aan.

Allereerst is Kyle niet het allerleukste hoofdpersonage om te volgen. Hij heeft al veel meegemaakt: hij is heel erg geblesseerd geraakt, waardoor zijn football-carrière in duigen stort. Dan verliest hij ook nog eens Kimberley... De relatie van Kimberly en Kyle, ook al lijkt deze voor buitenstaanders perfect, zit niet lekker in elkaar. Kimberly heeft het al een aantal keer eerder uit willen maken, maar toch komen ze steeds weer bij elkaar. Kyle blijft maar achter Kimberly aan lopen, waardoor jij als lezer (maar ook Kimberly!) het idee krijgt dat hij geen leven heeft zonder haar. Wanneer hij dan toch zonder Kimberly door het leven moet, gaat dit heel gemakkelijk door de vriendschap die hij sluit met Marley. Maar deze vriendschap slaat snel, iets té snel, om in liefde. Dit komt zeer ongeloofwaardig over: het ene moment was Kyle nog helemaal geobsedeerd door Kimberly, het andere moment is hij helemaal geobsedeerd door Marley.

Daarbij krijg je als lezer sowieso het gevoel dat dit verhaal heel snel verloopt. Mikki Daughtry & Rachael Lippincott hebben het wel voor elkaar gekregen om een boek te schrijven dat lekker vlot leest, maar het verhaal voelt soms ietwat overhaast aan. Dit boek telt namelijk minder dan 270 pagina's en binnen die pagina's gebeurt er toch wel wat veel. Het was wellicht beter geweest als bepaalde momenten wat langer hadden geduurd, bijvoorbeeld het moment dat Kyle en Marley verliefd op elkaar worden. Nu leek het alsof Kyle Kimberly van het ene op het andere moment uit zijn hoofd heeft gezet, omdat hij zijn focus nu kan richten op Marley.

Buiten de wat mindere punten om, blijft Al die tijd een mooi verhaal. Het gaat over een jongen die op het punt staat de wereld te ontdekken, maar niet voordat hij zichzelf heeft ontdekt. Gedurende Al die tijd leert hij veel over zichzelf en is hij een heel ander persoon op de laatste bladzijde van dit boek dan op de eerste bladzijde.

Al die tijd

1  2  3  4  5

Kun je ware liefde vinden nadat je alles bent kwijtgeraakt?
    Kyle en Kimberly waren hun hele schooltijd lang het perfecte stel. Maar wanneer Kimberly het uitmaakt op de avond van hun eindexamenfeest, staat de wereld van Kyle op zijn kop. Wanneer hun auto crasht en hij wakker wordt in het ziekenhuis, heeft hij hersenletsel… en is Kimberly overleden. En niemand in zijn leven begrijpt hem meer.
    Maar dan is er Marley. Marley worstelt met haar eigen verlies, een verlies waaraan ze zelf schuldig denkt te zijn. Wanneer hun paden zich kruisen, voelt Kyle zich voor het eerst sinds lange tijd begrepen.
    Terwijl ze langzaam elkaars wonden helen, worden hun gevoelens voor elkaar steeds sterker. Toch bekruipt Kyle steeds het gevoel dat zijn leven op het punt staat in elkaar te storten, net nu hij het weer begint op te bouwen.
    En hij krijgt gelijk.