Bridgerton 3: Een vorstelijk aanbod - Julia Quinn RECENSIE

Recensie: Een vorstelijk aanbod (Bridgerton deel 3) - Julia Quinn

Benedict Bridgerton heeft al vele huwelijkskandidates ontmoet. Toch is er nog geen een die zijn aandacht weet vast te houden. Totdat hij op een gemaskerd bal een vrouw ontmoet en vanaf dat moment is zij in al zijn dromen. Jaren later ontmoet hij de arme dienstmeid Sophie. Is zij degene die hem eindelijk de betoverende vrouw van het gemaskerd bal kan doen vergeten? En wie is deze Sophie eigenlijk, deze simpele vrouw die gek genoeg ook Frans kan spreken en Latijns kan lezen?

Een vorstelijk aanbod is het derde deel van de serie van Bridgerton, geschreven door Julia Quinn. Eerder lazen we al het hartstochtelijke liefdesverhaal van Anthony en Daphne. En nu is het de beurt aan Benedict. De artistieke, dromerige Bridgerton-zoon die graag zoveel meer wil zijn als "de 2e Bridgerton", zoals hij door de ton wordt genoemd. Alhoewel we zijn personage al even kennen, is hij voor de lezer tot nog toe een beetje een mysterie. Met dit 3e boek leren we hem kennen; een echte heer vol passie en creativiteit, ondeugend maar tegelijkertijd ook serieus. Julia Quinn heeft alweer een mooi personage weten te creëren. Een echte, galante heer en redder in nood, maar uiteraard ook een man die van wanten weet als het gaat om lust en begeerte.

Toch is Een vorstelijk aanbod iets minder sprankelend qua plot. Het verhaal doet iets teveel denken aan Assepoester, en tja, dat verhaal kennen we nu ondertussen wel. En alhoewel Julia Quinn haar best doet om er haar eigen Bridgerton-draai aan te geven (en hier slaagt ze absoluut redelijk goed in), blijft dit verhaal heel af en toe niets meer dan een Assepoester voor 18+ lezers. Als het gaat om originaliteit is Een vorstelijk aanbod daarom absoluut het minste deel tot nu toe van de Bridgerton-serie.

Anders dan in de verhalen van Anthony en Daphne, speelt dit boek zich in het eerste deel af buiten de nieuwsgierige ogen van Londense society. Het geeft ons als lezer de kans om Benedict en Sophie goed te leren kennen en te genieten van hun geflirt en toespelingen. En o, wat is dit weer heerlijk genieten. Al gauw is de spanning voelbaar en spatten de vonken van het papier. Later in het boek keert het verhaal terug naar het welbekende Bridgerton house. Dit is een fijne afwisseling, want dit geeft Julia Quinn de kans om ons meer te plezieren met de andere broers en zussen Bridgerton en de overheerlijke roddels van Lady Whistledown. Want die twee ingrediënten zijn absoluut onmisbaar.

Zoals we van Julia Quinn gewend zijn is Een vorstelijk aanbod heerlijk geschreven. Ze wordt dan ook niet voor niets de nieuwe Jane Austen genoemd. Wanneer je eenmaal begint, is het onmogelijk om te stoppen met lezen.

Familie Bridgerton 3 - Een vorstelijk aanbod

1  2  3  4  5

Sophie Beckett had niet durven dromen dat ze ooit zou binnenkomen op een van Lady Bridgertons befaamde gemaskerde bals. Laat staan dat ze daar haar droomprins zou ontmoeten. Hoewel ze de dochter van een graaf is, wordt Sophie door haar afschuwelijke stiefmoeder als een bediende behandeld. Maar nu, zwierend in de sterke armen van de hartverscheurend knappe Benedict Bridgerton, voelt ze zich net een prinses. Helaas weet ze maar al te goed dat de betovering verbroken zal zijn zodra de klok middernacht slaat. Kan ze Benedict voor zich winnen voor het te laat is?