Kerst op het eiland Skye - Kirsty Ferry RECENSIE

Recensie: Kerst op het eiland Skye - Kirsty Ferry

Kerst op het eiland Skye is het vierde, los te lezen deel, in de serie van de Tempest Sisters. Het gaat over de kunstenares Ivy die het Schotse eiland Skye verlaat om in Engeland een eigen bedrijf te starten. Helaas voor Zac Fallon, een sieradenmaker én haar baas, die wat gevoelens heeft voor Ivy. Maar wat ze niet van elkaar weten, is dat die gevoelens wederzijds zijn. Ivy haar bedrijf loopt helaas niet goed en wanneer ze onderdak zoekt bij een goede vriend, komt net op dat moment Zac haar opzoeken. Hij vult in dat deze 'goede' vriend toch net iets meer is voor Ivy en druipt af naar het eiland Skye. Als Ivy hoort dat Zac haar is komen opzoeken, keert ze - op de dag voor Kerstmis - terug naar Skye.

Het boek is los te lezen maar enige kennis van de vorige delen maakt het toch leuker om Kerst op het eiland Skye te lezen. Zo speelde Zac Fallon in het tweede deel een bijrolletje en weet je na het lezen van het tweede deel dus al een stuk meer dan iemand die dit deel niet gelezen heeft.

Kerst op het eiland Skye is geheel geschreven in kerststijl en je voelt de kou en de vrolijke lichtjes én het vroegere donker worden. Kirsty Ferry heeft een leuke en vlotte schrijfstijl en je vliegt als lezer zo door Kerst op het eiland Skye heen. Voor je het weet is het - al niet al te dikke boekje met 139 pagina's - uit. Het voelt als een leuk tussendoortje, maar veel diepgang is er niet te vinden en doet wat denken aan een Harlequinromannetje: heerlijk als positief tussendoortje wat je zo wegleest in een paar uurtjes.

Af en toe is het wat storend dat de personages zoveel voor elkaar achterhouden en niet direct dingen naar elkaar uitspreken, dat maakt je af en toe dat je niet begrijpt waarom. Ze lijken niet uit te spreken wat ze denken of wat ze voelen. Dat maakt het voor jou als lezer wel dat je Ivy en Zac even door elkaar wilt schudden. Het wordt haast vervelend en dat is jammer. De pagina's zijn mooi versierd en het leest gemakkelijk weg door een grotere regelafstand dan normaal.

Kerst op het eiland Skye van Kirsty Ferry is een perfect boek voor een koude winterdag om heerlijk met een kleedje op de bank weg te lezen en je helemaal in het kerstgevoel te wanen van het schattige Schotse eilandje, met twee geliefden die - af en toe iets te veel - om elkaar heen draaien. Een gemakkelijk en vlot te lezen boekje.

Kerst op het eiland Skye

1  2  3  4  5

Wat zou jij ervoor over hebben om met kerst bij degene te zijn van wie je houdt? Het eiland Skye is een plek vol magie, met name rond de kersttijd, en er is geen plek op aarde waar Zac Fallon liever de kerstdagen zou doorbrengen. Maar hoewel Zac alles heeft wat zijn hart begeert op het eiland, is er toch een iemand die mist, en dat is Ivy McFarlane. Ivy werkte ooit met Zac samen, maar sloeg haar vleugels uit en verhuisde naar Glastonbury. Sindsdien mist hij haar ontzettend. Nu is het bijna kerst en Zac realiseert zich dat Ivy een gat in zijn leven heeft achtergelaten dat hij niet kan verdragen. En dus gaat hij op pad om Ivy op tijd naar Skye te halen om samen kerst te vieren, maar zal het hem lukken voor Kerstmis terug te zijn... en zal Ivy hem wel willen vergezellen? Een nieuw romantisch verhaal van de hand van Kirsty Ferry, bekend van de boeken over het hotel Carrick Park (De betovering van Kerstmis en Zomer op Carrick Park)!