Op het eerste gezicht - Melissa Braydon RECENSIE

Recensie: Op het eerste gezicht - Melissa Braydon

Brooklyn Campbell is slecht in relaties en autorijden (al denkt ze daar zelf anders over). Als alles misgaat en zelfs haar auto is weggesleept, besluit ze dat het leven vast beter wordt na een wijntje. In de wijnbar treft ze een heel leuke brunette aan met wie ze een fantastische avond beleeft. Maar dan treft ze Assepoester opnieuw, alleen dit keer als de Heks ook wel bekend als haar grootste concurrente Judith Lennox.

Op het eerste gezicht zit vol met leuke, goed beschreven karakters. Het zijn echte "powervrouwen" met gevoel voor mode, business en loyaliteit. De meiden van Savvy zijn al jarenlang bevriend en Melissa Braydon weet dat gevoel met de tactische proloog subliem over te brengen bij de lezer. Maar Sam, Hunter, Mallory en Brooklyn weten naast hun bewonderenswaardige werkmentaliteit ook van feesten. Na werktijd duiken ze graag in het bruisende leven van New York om de knappe vrouwen om hun vingers te winden. Hierdoor leer je de personages van alle kanten kennen.

Melissa Brayden bewijst met Op het eerste gezicht nogmaals dat een echte Chicklit gaat om de romantiek en humor. Of je dan op mannen of vrouwen valt is totaal irrelevant. En romantisch is Op het eerste gezicht zeker! Hoewel de verhaallijn misschien niet heel origineel is, maakt de invulling van Melissa Braydon dat helemaal goed. Ook aan humor ontbreekt het niet. Zo is Mallory bijvoorbeeld verwikkelt in een eeuwige strijd met Starbucks die heel ludiek wordt beschreven.

Melissa Braydon heeft een fijne, toegankelijke schrijfstijl. Ze weet het verhaal heel beeldend te beschrijven, waardoor je als lezer vanaf de allereerste bladzijde in het verhaal zit. Hoewel Op het eerste gezicht absoluut kwalificeert als Chicklit, weet Melissa Braydon er toch de nodige diepgang in te verwerken. Soms is Op het eerste gezicht voorspelbaar, maar wel op de goede manier, waardoor Op het eerste gezicht aan alle verwachtingen van de lezer voldoet (en er nog een schepje bovenop gooit).

Kortom, Op het eerste gezicht is verrassend, verfrissend, grappig en romantisch zoals we het het liefste zien. De karakters zitten goed in elkaar en spreken de lezer aan. Het verhaal wordt vlot verteld, maar er wordt genoeg bij alle details stil gestaan waardoor Op het eerste gezicht absoluut geen oppervlakkige roman is. Na het lezen van Op het eerste gezicht kan ik alleen maar zeggen dat ik uitkijk naar de verhalen van Sam, Hunter en Mallory want de meiden van Savvy vormen hun eigen Soho Loft-serie.

Op het eerste gezicht

1  2  3  4  5

Brooklyn Campbell heeft een heel erge rotdag. Werkelijk niets lijkt goed te gaan. Tot ze een wijnbar binnenloopt en daar een mysterieuze brunette ontmoet, met wie ze een ontzettend leuke avond heeft.
    Jessica Lennox staat aan het hoofd van een zeer succesvol reclamebureau en leeft voor haar werk. Maar als de charmante blondine die ze in een wijnbar heeft ontmoet haar concurrent voor een grote opdracht blijkt te zijn, wordt haar leven ineens een stuk ingewikkelder… en leuker.