Van Slag - Meghan Quinn RECENSIE

Recensie: Van Slag – Meghan Quinn

Van slag is het tweede deel in de Brentwood-serie en het vervolg op Op slag verliefd. In dit tweede deel volgen we het verhaal van Carson Stone en Milly Potter. Carson was altijd de lolbroek van de groep, maar sinds hij door een ongeluk op het honkbalveld een blessure heeft opgelopen, en hij hierdoor zelfs zijn kans als prof misschien misloopt, is hij niet meer te genieten. Zijn spel is ook niet meer wat het geweest is, waardoor hij nog gefrustreerder raakt. Maar dan ontmoet hij de verlegen Milly. Milly heeft een grote liefde voor honkbal en is een geweldige coach. Ze vertelt Carson wat hij verkeerd doet. Aanvankelijk wil hij er niks van weten, maar hij besluit haar een kans te geven. Milly gaat Carson trainen en langzaamaan ontdekken ze dat ze gevoelens voor elkaar beginnen te ontwikkelen. Maar durven ze deze gevoelens onder ogen te zien?

Van slag is het tweede deel van de Brentwood-serie, maar het verhaal kan ook prima als een standalone gelezen worden. Wel komen er een aantal karakters uit het eerste deel terug. Zo speelt de hoofdpersoon uit het vorige deel, Knox, ook in Van slag weer een rol. Voor de lezers van het eerste deel is het ontzettend leuk om hem weer terug te zien in dit verhaal en het verhaal krijgt wel een extra laag als je al bekend bent met de eerdere personages.

Van slag is geschreven uit het perspectief van zowel Milly als Carson. Dit is een ontzettende slimme keuze van Meghan Quinn, want hierdoor leer je allebei de karakters ontzettend goed kennen! Je begrijpt de pijn en de frustratie van Carson nadat hij geblesseerd is geraakt en ook Milly, die niets liever wil dan serieus genomen worden als honkbal coach sluit je al snel in je hart. Meghan Quinn weet beide karakters ontzettend goed uit te diepen, waardoor je echt met ze mee gaat leven in het verhaal.

Meghan Quinn heeft daarnaast ook nog eens een ontzettend fijne schrijfstijl. Het leest vlot en makkelijk weg en eenmaal begonnen is het bijna onmogelijk om te stoppen met lezen. Je wil weten hoe het verdergaat. Zal Carson weer op het niveau komen waar hij eerst was? Lukt het Milly om serieus genomen te worden als vrouwelijke honkbalcoach? En uiteraard misschien wel de belangrijkste vraag: durven Carson en Milly hun gevoelens aan elkaar toe te geven? Het is echt een heerlijk verhaal, waarbij je even helemaal weg kunt dromen en waarbij je stiekem zelf ook een beetje verliefd wordt op Carson. Naast een fijne schrijfstijl heeft Meghan Quinn ook nog eens ontzettend veel humor in het verhaal verwerkt! Milly is erg verlegen en haar crush op Carson maakt haar sociale vaardigheden er niet beter op. Dit leidt tot een aantal hilarische situaties waarbij je hardop zal lachen om de absurditeit ervan.

Van slag van Meghan Quinn is misschien wel nóg beter dan het eerste deel, Op slag verliefd. Dit boek bevat alles wat je van een new adult verhaal verwacht en meer. Ik kan dan ook niet anders dan het boek met 5 hartjes beoordelen. Nu is het wachten op het derde deel in de serie die Sla je slag zal gaan heten en waarbij honkballer Jason, die we in de eerste twee boeken al hebben leren kennen, de hoofdrol zal gaan spelen.

Recensie: Van Slag – Meghan Quinn

Brentwood 2 - Van slag

Meghan Quinn

25 januari 2021

ISBN 9789021422060
    Uitgever Volt
    384 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Carson Stone is een van de veelbelovendste spelers van het Brentwood University-honkbalteam. Tot hij tijdens een training door een jongerejaars onderuit wordt gehaald en daardoor zijn achillespees scheurt. Wanneer hij hersteld is van de blessure lijkt hij zijn mojo kwijt te zijn. Wat hij ook probeert, zijn slaggemiddelde blijft mijlenver achter bij wat het was.
    Milly Potters hele leven staat in het teken van honkbal. Het is haar favoriete sport en ze weet er alles van. Ze is erg verlegen en teruggetrokken, maar het is haar droom om te coachen. Door haar scherpe oog ziet ze bij het bestuderen van de wedstrijdbeelden meteen waar het bij Carson misgaat, en ze biedt aan hem te helpen. Tijdens de trainingssessies die volgen merkt ze dat ze Carson eigenlijk wel erg leuk vindt, maar zal de populaire, knappe speler haar ooit zien staan?