Droomman - Sarah Morgenthaler RECENSIE

Recensie: Droomman - Sarah Morgenthaler

Lana Montgomery, een rijke socialite, denkt dat ze alles in Moose Springs wel even kan veranderen. Lana is vastbesloten om te laten zien dat ze hier thuishoort en dat ze het beste met het stadje voor heeft. Wanneer Lana tijdens de jacht op een dolle eland per ongeluk Rick Harding raakt met haar verdovingspijltje, bloeit er iets op tussen Lana en Rick.

Droomman is het vervolg op het tweede deel in de Moose Springs-serie, en het vervolg op Droomvakantie. Waar in Droomvakantie vooral Zoey en Graham centraal staan, gaat dit verhaal vooral over Rick en Lana. Maar ook vangen we zeker een glimp op van Zoey en Graham! Ondanks dat het een deel uit een serie is, kan Droomman ook prima los gelezen worden.

Droomman speelt zich wederom af in een prachtig stadje in Alaska, Moose Springs. Moose Springs is een dorpje met een hechte gemeenschap, de sfeer in dit dorpje wordt door Sarah Morgenthaler op een mooie en beeldende manier neergezet. Het verhaal speelt zich af rond de kerst, waardoor de 'kerstromantiek'  van de pagina's af spat. Gedurende het verhaal leer je de hoofdpersonages, Lana en Rick steeds beter kennen. Net als in het eerste deel, zet Sarah wederom leuke personages neer. Toch blijven de personages soms een beetje oppervlakkig en stereotype. Je leert wel iets kennen over hun karakter en achtergrond, maar het blijft een beetje oppervlakkig. Ondanks dit, heeft Sarah een prettige schrijfstijl en zorgt ze ervoor dat je de personages helemaal in je hart sluit.

Sarah omschrijft ook een leuke chemie tussen Rick en Lana, toch is deze anders dan de chemie tussen Rick en Zoey in Droomvakantie. Wel maakt het karakter van Lana een mooie ontwikkeling door, in het eerste deel komt ze vooral over als een oppervlakkige, rijke socialite die veel met zichzelf bezig is. In Droomman leer je toch wel een andere kant van Lana kennen, wat erg leuk is!

Het leukste aan de Moose Springs-serie, zijn vooral de hilarische situaties die de hoofdpersonen (per ongeluk) veroorzaken of meemaken Ook komen er ook zeker een aantal serieuzere onderwerpen aan bod in de boeken. Al met al is Droomman een leuk boek, wat lekker wegleest en je zeker nieuwsgierig maakt naar het derde deel in deze serie!

Recensie: Droomman - Sarah Morgenthaler

Moose Springs - Droomman

1  2  3  4  5

Lana Montgomery is alles wat het gemoedelijke stadje Moose Springs niet kan waarderen: een rijke socialite die denkt dat alles wel even kan veranderen. Maar Lana is vastbesloten om te bewijzen dat ze hier thuishoort. Zelfs als ze daarvoor haar hakken moet inruilen voor sneeuwlaarzen en op jacht moet naar een op hol geslagen eland. En echt, hoe moeilijk kan dat nou helemaal zijn?