In alle onschuld - Karen Rose RECENSIE

Recensie: In alle onschuld - Karen Rose

Thomas Thorne heeft 19 jaar geleden terecht gestaan voor een moord die hij niet had gepleegd. Zijn leven is getekend door het voorval, maar wanneer hij wakker wordt met een dode vrouw naast zich, en geen herinneringen aan wat er gebeurd is, lijkt de geschiedenis zich te herhalen. Thorne en al zijn geliefden lijken een doelwit te zijn - maar wie is de dader?

In alle onschuld is het zesde boek in de Baltimore serie van Karen Rose. Dit valt niet aan het boek af te lezen, en daardoor lijkt het alsof je al veel over de personages moet weten wat je niet weet. Na meerdere keren de achterflap te bekijken en op Google te kijken voor de titel, was het ook niet duidelijk. Dat is jammer, want één van de grootste nadelen voor mij persoonlijk was het grote aantal personages. Er wordt met namen gestrooid en (familie) verbanden worden slechts eenmaal uitgelegd, waardoor je later telkens even moet denken wie nou wie is. Na gezien te hebben dat het een zesde deel was, werd dit allemaal een stuk logischer.

De originele titel van het boek is Death is not enough, wat je als lezer doet afvragen waarom de titel niet wat letterlijker vertaald is. Deze titel past namelijk goed bij het verhaal, en al is In alle onschuld ook wel toepasselijk, is de Engelse titel beter.

Karen Rose weet je als lezer goed vast te pakken. Je snapt niet wat er gaande is, net als de hoofdpersonen, en je wilt graag te weten komen wat er gaande is. In alle onschuld gaat niet alleen over moord, maar ook verkrachting heeft een terugkerende rol in het boek. Daarnaast houdt de 'bad guy' ervan om mensen te vermoorden en hun ledematen te verwijderen. De manier waarop deze man zich zo onverschillig gedraagt tegenover het doden van anderen en de kleine waarde die hij aan het leven van anderen hecht is griezelig. Dat heeft Karen Rose ontzettend goed gedaan: je voelt hoe kil en koud de man is. Dat zorgt ervoor dat je hem vreselijk vindt en nog meer hoopt dat het goed afloopt voor Thorne en zijn vrienden.

Op de kaft van dit boek van Karen Rose staat 'Spannend en Sexy'. Ongeveer halverwege het verhaal komen deze aspecten pas aan bod, waardoor het voelt alsof dit er alleen maar op is gezet om lezers te lokken die van stomende scènes en extreme spanning houden. Jammer, want zonder deze tekst op de voorkant had je het waarschijnlijk niet eens gemist.

Achteraf terugkijkend op het boek In alle onschuld was het een vermakelijk boek, maar er zijn twee punten die het een beetje tenietdoen. Allereerst het aantal personages, die niet allemaal evenveel toevoegen. Wellicht is dit duidelijker wanneer je de andere delen van de Baltimore serie gelezen hebt, dus dat kan over het hoofd gezien worden. Wel had het aantal pagina's een stuk minder gekund. Er gebeurt veel, maar tegelijkertijd gebeurt er erg weinig op een pagina. Met honderd pagina's minder had In alle onschuld van Karen Rose net zo sterk geweest, en makkelijker en sneller uit te lezen. Dat is de reden dat ik ervoor heb gekozen om dit boek 3 hartjes te geven in plaats van 4, want het verhaal zelf is goed in elkaar gezet en spannend om te lezen.

Recensie: In alle onschuld - Karen Rose

In alle onschuld

1  2  3  4  5

Advocaat Thomas Thorne wordt wakker naast een dode vrouw, haar bloed aan zijn handen. Hij is onschuldig, maar wie wil hem erin luizen? Is het wraak op een verleden dat hij liever wilde vergeten?

Karen Rose is een bestsellerauteur in het genre Romantic Suspense. Haar thrillers staan garant voor een combinatie van 'spannend en sexy'.

Advocaat Thomas Thorne wordt wakker naast een dode vrouw, haar bloed aan zijn handen, maar geen enkele herinnering aan wat er gebeurd is die nacht. Heeft het voorval te maken met het verleden dat hij achter zich gelaten dacht te hebben? Wil iemand wraak op hem nemen? Zijn vrienden en zijn collega Gwyn Weaver zijn ondanks alle bewijslast overtuigd van Thornes onschuld en zetten alles op alles om dat aan te tonen. Elk om een heel eigen reden…