Tot aan de zon en terug - Jill Mansell RECENSIE

Recensie: Tot aan de zon en terug - Jill Mansell

Didi heeft het goed voor elkaar: ze runt een goedlopend hotel en gaat trouwen met de liefde van haar leven. Tenminste zo lijkt het, totdat ze na dertien jaar weer oog in oog staat met haar jeugdliefde Shay, die destijds ineens uit haar leven verdween.

Het verhaal van Tot aan de zon en terug zit erg goed in elkaar. Het merendeel van het verhaal speelt in heden met een paar flashbacks ter ondersteuning van het verhaal, zoals de kennismaking tussen Didi en Shay dertien jaar geleden en het moment dat ze uit elkaar gingen destijds. Er zitten meerdere verrassende wendingen in het verhaal die je wel een deel voelt aankomen maar toch voor een verrassingseffect weten te zorgen. Naast de verhaallijn van Didi en Shay zijn er meerdere, kleinere verhaallijnen zoals het verhaal van Layla en van haar moeder Rosa. Hierdoor is er een mooie afwisseling in het verhaal en ben je van het begin tot einde geboeid.

De personages zijn goed uitgewerkt en de meesten ervan sluit je meteen in je hart. Vooral Didi, Layla en Rosa voelen erg vertrouwd aan. Het is dan ook jammer dat je weer afscheid van ze moet nemen aan het einde van het verhaal. Maar ook de ‘slechterikken’ in het Tot aan de zon en terug zoals Ingrid en Harry zijn op een leuke manier uitgewerkt. Het is altijd fijn om een gemeenschappelijke vijand te kunnen hebben met de leuke personages. En er is geen twijfel over mogelijk dat we een hekel hebben aan Ingrid en Harry. Ook de typisch Engelse omgeving en hoe deze is omschreven spreekt erg tot de verbeelding. Hierdoor zie je de personages bijna lopen in het pittoreske Elliscombe en overweeg je serieus om je volgende vakantie in de Cotswolds door te brengen.

De schrijfstijl van Jill Mansell is, zoals altijd, erg aangenaam. Hierdoor is Tot aan de zon en terug een erg toegankelijk en makkelijk leesbaar boek. Het enige nadeel is, is dat het vrijwel onmogelijk is om het boek weg te leggen. En dat je aan het einde een beetje verdrietig bent dat het verhaal weer over is natuurlijk. Extra leuk detail is dat de editie die ik voor deze recensie heb gelezen roze bladzijden heeft. Geeft nog meer leesplezier dan je al hebt met dit heerlijke verhaal.

Tot aan de zon en terug is alles wat je van Jill Mansell verwacht en waar ze zo ontzettend goed in is: romantiek, humor, een goed verhaal en een schrijfstijl waardoor je het boek in één ruk uit wilt lezen. Hiermee is Tot aan de zon en terug weer een echte aanrader voor elke feelgoodliefhebber.

Tot aan de zon en terug

1  2  3  4  5

Met prachtige, roze bladzijden! Met de heerlijke nieuwe feelgood Tot aan de zon en terug van Jill Mansell is wegzwijmelen gegarandeerd!

Didi krijgt de schrik van haar leven als ze na dertien jaar weer oog in oog staat met Shay Mason, haar eerste liefde. De vlinders van toen zijn in één klap terug. Maar Shay vertrok destijds met de noorderzon en nu is Didi eindelijk gelukkig. Het verleden gaat haar leven niet overhoophalen, o nee. Zij is bovendien niet de enige die lang weggestopte emoties boven voelt komen. Shays vertrek ging gepaard met een schandaal en dat steekt opnieuw de kop op. Lang verborgen geheimen komen aan het licht.