Loes, Luca & Liz - Saskia M.N. Oudshoorn RECENSIE

Recensie: Loes, Luca & Liz - Saskia M.N. Oudshoorn

In dit tweede deel komt eindelijk Milaan in beeld. Anneloes wordt door Gianluca meegenomen naar de prachtige Italiaanse stad, maar als ze op de luchthaven aankomt blijkt dat daar niet haar knappe man staat te wachten, maar zijn vreselijke assistent: Constance. Eenmaal aangekomen in Milaan, blijkt het voor Anneloes een strijd te zijn om het hart te veroveren van Gianluca. Zo lijkt het verleden hen in te halen. En wil Anneloes op deze manier wel samen met Gianluca zijn? Loes, Luca & Liz is beschikbaar als e-book of luisterboek.

In dit tweede deel van Liefde in Milaan - Loes, Luca & Liz - volg je de verschillende hoofdstukken door de ogen van Anneloes of van Gianluca. Dit was niet zo in het eerste deel en is wat vreemd, maar wel écht een verbetering. Zo krijgt Loes, Luca & Liz meteen al meer diepgang nu je niet alleen meekrijgt hoe Anneloes zich voelt, maar ook wat Gianluca heeft meegemaakt. Je komt erachter dat Anneloes veel invult voor Gianluca, maar dat hij helemaal niet zo denkt. En dat levert natuurlijk een hoop gespreksstof op.

Loes, Luca & Liz is deze keer een iets langer deel dan het eerste boek, 117 pagina's. Je merkt dat Saskia M.N. Oudshoorn ook meer de tijd heeft genomen om de personages uit te werken en ze wat meer inhoud te geven. Dit is een grote verbetering en het verhaal van Gianluca en zijn overleden vrouw, is erg mooi verteld. Zo komt zeker nog de herkenbare humor en zelfspot van Anneloes voor in Loes, Luca & Liz, maar heb je net dat beetje extra door ook het verleden van Gianluca en Liz mee te krijgen.

De onzekerheid van Anneloes komt weer bovendrijven en ze is bang dat ze niet kan tippen aan de overleden vrouw van Gianluca, deze onzekerheid is erg herkenbaar voor veel vrouwen. Zo geeft ze het een beetje op en trekt ze zich terug. Heel mooi hoe Saskia M.N. Oudshoorn dit laat zien en dat ze ook in dit tweede deel deze herkenbaarheid weer toepast

Saskia M.N. Oudshoorn maakt veel vergelijkingen met bijvoorbeeld bekende mensen, dit is grappig om te lezen, maar soms doet ze het wat te veel. Maar eigenlijk is dat het enige minpuntje, samen met dat het verhaal te kort is en je meer wilt natuurlijk.

Loes, Luca & Liz is dus eigenlijk nog beter dan Toeval bestaat niet. Anneloes en Gianluca volg je in de verschillende hoofdstukken, zo zie je hun onzekerheden en hun verleden en is het naast alleen een uitermate grappig verhaal, ook een behoorlijk emotievol verhaal. Op naar het derde deel!

Loes, Luca & Liz

1  2  3  4  5

Als het ergste al gebeurd is, hoef je nergens meer bang voor te zijn – toch? Het leven lijkt niet mooier te kunnen worden als Anneloes in ‘Loes, Luca en Liz’ van Saskia M.N. Oudshoorn naast Gianluca wakker wordt in een hotel in Milaan. Wát een contrast met haar ex Emiel, die zo hoffelijk was als een pedaalemmer. Hem kan ze missen als kiespijn. Maar degene die Gianluca moet missen, is wel voelbaar aanwezig: zijn vrouw Elizabeth, die veel te jong is overleden. In dit tweede deel van de serie ‘Liefde in Milaan’ verdiept de relatie van Anneloes en Gianluca zich, en daarmee gaat ook zijn verleden met Liz een grotere rol spelen. Anneloes voelt zich verscheurd: ze is gek op deze man, maar ze kan zijn overleden echtgenote niet vervangen. Dat is ook nooit haar bedoeling.