Zonnige dagen in het Duincafé - Debbie Johnson RECENSIE

Recensie: Zonnige dagen in het Duincafé - Debbie Johnson

Ook voor Willow is het Duincafé een bijzondere plek. Willow werkt parttime in het Duincafé, maar ook zijn haar collega's inmiddels goede vrienden geworden. Het Duincafé is volgens Willow zoveel meer dan een café, het is haar thuis. Maar wanneer er plotseling een vreemdeling in Budbury komt wonen, beseft Willow zich dat haar leven misschien wel voor altijd zal veranderen...

Zonnige dagen in het Duincafé is het vierde deel in de serie over het Duincafé. In de voorgaande delen maakten we al kennis met alle hoofdpersonages. In elk boek staat een ander personage centraal. Dit vierde deel gaat voornamelijk over Willow. Als je de voorgaande delen hebt gelezen, weet je al dat Willow de zorg draagt voor haar moeder, die Alzheimer heeft. Naast deze zorg, werkt ze parttime in het Duincafé en runt ze een schoonmaakbedrijf. Alleen hierdoor krijg je eigenlijk al respect voor Willow en leef je ontzettend met haar mee. Willow klaagt nooit, werkt hard en wil het beste voor haar moeder. Niet alleen Willow, maar ook de andere personages in deze serie wekken ontzettend veel sympathie op. Het zijn levendige en unieke personages waar je echt om gaat geven.

Wanneer Tom in Budbury komt wonen, beseft Willow dat ze hem eerder heeft gezien en hem kent van vroeger. Tom is een ontzettend mooie aanwinst voor Budbury en past perfect bij de andere personages in het boek. Nadat je hem (en een beetje van zijn achtergrond) hebt leren kennen, ben je eigenlijk wel benieuwd naar meer. Wie is Tom precies?

Zonnige dagen in het Duincafé gaat niet alleen maar over mooie dagen. De zorg die Willow draagt voor haar moeder met Alzheimer is op een ontzettend mooie manier omschreven, waardoor je alleen maar heel veel respect voor Willow kunt hebben. De problemen met Lynnie, de moeder van Willow, kwam in de vorige delen al een beetje naar voren, dit zorgt dat je al een klein beetje bent voorbereid. Debbie Johnson heeft deze heftige problemen, toch proberen te mengen met een beetje humor, wat goed is gelukt!

Het bijzondere aan de schrijfwijze van Debbie Johnson is dat ze net genoeg schrijft om op de hoogte te zijn van de andere personages, maar weer niet zoveel dat het verhaal om de anderen draait. Je leert de andere personages, zoals in dit geval Tom, wel kennen, maar bent nog wel erg benieuwd naar ze. Dit maakt ook dat je de boeken prima los zou kunnen lezen. Ook het gemeenschapsgevoel en het zorgen voor elkaar komt op een prachtige manier naar voren in deze serie!

Zonnige dagen in het Duincafé is een mooi liefdesverhaal, vermengd met de rivaliteit tussen broers en zussen, zelfontdekking en bijzondere vriendschappen.

Zonnige dagen in het Duincafé

1  2  3  4  5

Een aangrijpende feelgoodroman over het wel en wee van de bezoekers van een hartverwarmend café

Mijn naam is Willow Longville. Ik woon in een dorp genaamd Budbury aan de prachtige kust van Dorset met mijn moeder Lynnie, die soms vergeet wie ik ben. Ik ben een serveerster in het Duincafé, dat eigenlijk zóveel meer is dan een café… Het is mijn thuis.

Voor Willow is het vervallen café dat uitkijkt op het strand de plek waar ze vriendschappen voor het leven heeft gesloten en waar ze zich onderdompelt in een dagelijkse dosis positiviteit. Maar wanneer er een aantrekkelijke vreemdeling binnen komt wandelen die een nieuwe lentewind met zich meebrengt, realiseert Willow zich dat haar rustige plattelandsleven voor altijd zal veranderen.