Vergeef me - Stefanie van Mol RECENSIE

Recensie: Vergeef me - Stefanie van Mol

Louis is de keeper van FC Livius en heeft nog geen liefde gevonden. Hier heeft hij geen problemen mee, tot hij de knappe Yara tegenkomt. Ze hebben een nacht vol passie samen en zijn daarna weken onafscheidelijk, maar dan wil Yara ineens niets meer met hem te maken hebben. Louis laat het hier niet bij zitten, maar maakt hij nog een kans?

Vergeef me is het derde en laatste deel van de FC Livius boeken van Stefanie van Mol. Na Verleid me en Verover me, waarin twee teamgenoten van Louis de liefde van hun leven vinden, is het nu zijn beurt. Dat denkt hij, tenminste... Yara is de tweelingzus van Zita, die we in het tweede deel uit de serie hebben leren kennen. Zo komt alles bij elkaar in Vergeef me.

De titel van het boek slaat eigenlijk op beide hoofdpersonen. Het lijkt erop dat Louis iets fout heeft gedaan, maar hij weet niet wat. Yara is koppig en wil hem niet meer spreken, maar ook zij heeft fouten gemaakt. Wat jammer is, is dat er maandenlang overheen gaan voor Louis en Yara weer in contact met elkaar komen. Als je erachter komt wat er fout is gegaan, voelt dit een beetje onzinnig. Het boek is al dun, maar had dus nog dunner kunnen zijn.

Vergeef me is een prima einde voor de FC Livius serie. Het boek voelt enigszins aan als meer van hetzelfde, al is het Fifty Shades of Grey-gehalte in dit deel wel een stuk hoger dan bij de voorgaande boeken van Stefanie van Mol. Daar moet je echt van houden, want het gaat wel een slag verder dan in de vorige boeken. Het gaat natuurlijk om een erotische roman, dus dat er seks in voorkomt is logisch, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden als je Vergeef me wilt lezen.

Al met al is Vergeef me een prima boek om tussendoor te lezen, maar hiermee is het prima dat de verhalen over FC Livius over zijn.

Recensie: Vergeef me - Stefanie van Mol

FC Livius 3 - Vergeef me

1  2  3  4  5

Als Yara Smet op een benefietavond FC Livius-keeper Louis de Jong tegenkomt, valt ze meteen voor zijn charme. De twee beleven een nacht vol passie en zijn daarna wekenlang onafscheidelijk. Tot Yara een vervelende ontdekking doet en per direct het contact met hem verbreekt.

Een paar maanden later is Louis Yara nog niet vergeten en broedt hij op een plan om haar terug te winnen. Als zijn teamgenoot en goede vriend Mauro zijn afspraak op een lokale school niet kan nakomen door een noodgeval, vraagt hun coach of Louis in zijn plaats wil gaan om te spreken over hoe het is om voetballer te zijn. Louis helpt hem graag uit de nood, maar als hij het klaslokaal binnenstapt staat hij ineens oog in oog met Yara…

Nu het lot hen opnieuw heeft samengebracht laait de passie al snel weer op. Kunnen ze hun obstakels overwinnen, of is de kloof tussen hen te groot?