Niets meer - Anna Todd RECENSIE

Recensie: Niets meer - Anna Todd

Landon is naar New York verhuisd om zijn grote liefde Dakota te volgen, maar zij heeft het met hem uitgemaakt. Landon is geduldig en vriendelijk - hij heeft geen hekel aan Dakota en houdt nog steeds van haar. Hij koestert zelfs een lange tijd de hoop dat ze hem terug zal willen. Dan krijgt hij gevoelens voor een ander meisje, precies op het moment dat Dakota weer contact met hem wil. Wanneer blijkt dat de meisjes elkaar kennen, weet Landon helemaal niet meer wat hij moet doen...

Niets meer is het eerste deel van een duologie over Landon, de beste vriend van Tessa en de halfbroer van Hardin, die we kennen uit de serie After van Anna Todd. Voor je besluit de twee delen over Landon te lezen, is het echt aan te raden om de andere boeken gelezen te hebben. Als je niets weet over Tessa en Hardin en hun turbulente relatie, mis je een hoop achtergrond die je nodig hebt om Niets meer te begrijpen. Zorg er bij voorkeur ook voor dat je alle delen gelezen hebt, want dit deel speelt zich af na de andere delen, waardoor er spoilers inzitten over het verleden.

Anna Todd heeft met Niets meer geprobeerd wat achtergrond aan het lieve en zorgzame karakter van Landon te geven. Als lezer is het bijna onmogelijk om Landon geen sympathiek personage te vinden, maar echt een mening over hem vormen is ook lastig. Hij is namelijk niet zo'n boeiend persoon; hij vindt alles wel best en probeert iedereen om hem heen te helpen. Dat is natuurlijk een hele fijne karaktereigenschap, alleen zorgt zijn gemakkelijke houding ervoor dat hij weinig persoonlijkheid heeft. In ieder geval als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld Hardin, die duidelijk aanwezig is en zich niet laat afpoeieren.

Tessa komt regelmatig voor in Niets meer, omdat ze de huisgenoot van Landon is, maar het boek gaat niet over haar. Hardin heeft af en toe contact met Landon, maar is verder niet aanwezig in het boek. Het hele boek is geschreven vanuit het personage Landon, wat ook verschilt ten opzichte van After, waar geschakeld wordt tussen Tessa en Hardin.

Niets meer is een prima boek om te lezen als aanvulling op After, maar zeker geen must. Vooral lezers die op zoek zijn naar het sexy-gehalte van After, zullen teleurgesteld zijn. De eerste fatsoenlijke zoenpartij vindt pas halverwege het boek plaats. Verder leef je als lezer vooral in de gedachten en belevingswereld van Landon, waardoor er weinig gebeurt. Het voelt op sommige momenten zelfs een beetje saai aan, en dat is erg jammer. Wel leest Niets meer erg lekker weg, wat dan weer een pluspunt is.

Niets meer is dus een boek wat je kunt lezen om meer over Landon en zijn leven in New York te lezen, maar verwacht geen sensatie en spetterende seksscènes. Anna Todd heeft een opbouw gemaakt naar het tweede boek, Niets minder, waarvan we hopen dat de aanloop die Niets meer geeft het waard zal zijn.

Recensie: Niets meer - Anna Todd

Niets meer

Anna Todd

6 mei 2021

ISBN 9789022592526
    Uitgever Boekerij
    288 pagina's

Boekerij

New Adult

1  2  3  4  5

Voor alle fans van de After-serie die altijd al wilden weten hoe Landon Gibson aan zijn ware liefde kwam in New York!Van Anna Todds After-serie werden in Nederland en Vlaanderen meer dan 150.000 exemplaren verkochtNiets meerToen Landon Gibson zich aanmeldde bij New York University, kon de -overgang van het rustige stadje waar hij vandaag kwam naar het haastige, grote New York niet groter zijn. Langzaam maar zeker begint hij zich thuis te voelen: hij vindt een baantje om zijn rekeningen te kunnen betalen, geniet van zijn lessen op de universiteit en loopt zo heel af en toe zijn ex-vriendin Dakota -tegen het lijf. Je weet wel, die ene voor wie hij naar New York is gegaan... voordat ze hem dumpte.