Verliefd op Europa - Roëll de Ram RECENSIE

Recensie: Verliefd op Europa - Roëll de Ram

"Als er één continent is dat alles heeft, dan is het Europa", aldus Roëll de Ram. Om deze reden schreef zij het boek Verliefd op Europa: De meest bijzondere plekken in Europa.

Roëll de Ram is de schrijfster van de reisblog WeAreTravellers.nl. Eerder kwam het boek Verliefd op Nederland al uit, wat ze 'even' tussendoor maakte vanwege het coronavirus. Daardoor brengt zij nu, met enige vertraging, het boek uit van Europa. Haar ode aan Europa, want... waarom zou je ver weg op reis gaan, als wij in het mooiste en meest veelzijdige continent op deze wereld leven?

Verliefd op Europa bestaat uit een aantal hoofdstukken. Het begint met vier landen waaruit blijkt dat Europa echt alles heeft wat je nodig hebt als je op reis gaat. Dit zijn de landen Griekenland, Italië, Zwitserland en Europa. Verder deelt Roëll de Ram met jou haar top 15 voor beste stranden, top 15 voor stedentrips, top 10 voor eilandhoppen en top 15 voor hikes. Kortom, er is voor ieder wat wils.

Positief is dat er veel verschillende locaties aan bod komen. Een groot deel van de locaties zullen je al bekend zijn, maar gelukkig zitten er ook een aantal nog vrij onbekende pareltjes bij. Het is daarom soms wat lastig inschatten voor welke doelgroep dit boek bedoeld is. Mensen die regelmatig reizen, zullen dit boek misschien niet vernieuwend genoeg vinden.

Het boek heeft een fijne opbouw en ziet er visueel aantrekkelijk uit. Het staat vol met foto's om bij weg te dromen, al is het wel jammer dat niet altijd duidelijk is welke foto hoort bij welke locatie. Bijzonder is dat Roëll voor het maken van dit boek met veel andere reizigers heeft samengewerkt. Achterin het boek vind je een overzicht van 28 reizigers die een bijdrage hebben geleverd (qua foto's en/of teksten).

Roëll geeft tips om te overnachten bij iedere locatie en ze vertelt je over enkele highlights qua bezienswaardigheden, activiteiten of eten en drinken. Ben je enthousiast geworden over een locatie? Top! Maar, dan heb je qua informatie aan dit boek zeker niet genoeg. Verliefd op Europa is niet zozeer een reisgids. Het is vooral een soort lookbook, een inspiratieboek om ideeën op te doen. En vooral interessant voor iemand die nog volop wil en kan ontdekken in Europa zelf. Wanneer je het boek koopt en leest met dat doel, dan is Verliefd op Europa absoluut een aankoop die de moeite waard is!

Verliefd op Europa

Roëll de Ram

20 april 2021

ISBN 9789021579788
    Uitgever Kosmos
    224 pagina's

Kosmos

Reizen

1  2  3  4  5

In ‘Verliefd op Europa’, de opvolger van haar succesvolle boek ‘Verliefd op Nederland’, laat Roëll de Ram van reisblog We Are Travellers je de mooiste en tofste plekken van Europa zien.

Dat je voor de mooiste plekken niet ver hoeft te reizen en ook niet het vliegtuig hoeft te pakken bewijst reisblogger Roëll de Ram in 'Verliefd op Europa'. Ook met de auto, per train of met een backpack op je rug kun je de mooiste plekken van Europa bezoeken. Zowel bekende landen als Italië en Portugal als off-the-beaten-track bestemmingen als de Baltische Staten, Georgië en Slovenië passeren de revue. Een boek vol roadtrips, beroemde highlights én onontdekte parels, culturele hotspots, toffe steden, indrukwekkende natuurgebieden en heerlijke eilanden. Een ode aan Europa!