Het familiehotel van Sapphire Bay - Holly Martin RECENSIE

Recensie: Het familiehotel van Sapphire Bay - Holly Martin

In Het familiehotel van Sapphire Bay van Holly Martin maak je kennis met Aria Philips: een geadopteerd meisje met twee zussen: Skye en Clover. Als hun vader overlijdt, laat hij het hotel na aan Aria en de mysterieuze Noah. Deze knappe man heeft al een wat romantisch verleden met Aria, maar een jaar geleden stapte hij plots op. Nu hij weer komt opdagen vraagt iedereen zich af: is hij wel te vertrouwen? En worden oude wonden opnieuw opengereten?

Holly Martin is bekend van de Happiness-serie. Het familiehotel van Sapphire Bay is het eerste deel van de Zussen van Jewel Island: de andere twee delen gaan over haar zussen Skye en Clover.

Het boek wordt 'bestempeld' als: voor de fans van Lucinda Riley. Het verhaal lijkt absoluut niet op het werk van deze schrijver. Als je dan ook Het familiehotel van Sapphire Bay vanwege deze aanbeveling hebt gekocht, zul je zeker wat teleurgesteld zijn. Het boek duikt namelijk weinig de diepte in en blijft wat op de oppervlakte en flashbacks zijn ook niet te vinden.

Het is niet zo dat het verhaal niet goed is, want dat is het zeker wel. De onmogelijke liefde tussen Aria en Noah speelt een grote rol, samen met de erfenis en het hotel. Je wordt echt meegenomen in de belevenissen in het hotel en de personages van het eiland. Zo is Aria een fantastisch personage, die eerlijk en recht voor z'n raap is. Ze spreekt het gewoon uit als ze het niet eens is met Noah of de - af en toe wat stugge - inwoners van het dorp. Waar Noah veel voor Aria verzwijgt wat hem dwars zit en dat hij af en toe nog wel wat wegloopt voor problemen, is Aria direct en draait ze nergens omheen. Ook heeft ze een groot hart en helpt de inwoners op het eiland die het zwaar hebben.

Het familiehotel van Sapphire Bay lijkt af en toe op De kleine bakkerij aan het strand van Jenny Colgan. Ook Het familiehotel van Sapphire Bay speelt zich af op het een eiland die met hoogstaand water niet bereikbaar is. En de schrijfstijl en de liefde komen wat overeen met Het familiehotel van Sapphire Bay

Het familiehotel van Sapphire Bay is een heerlijk, luchtig zomerboek waar je mee wordt genomen naar het Jewel Island. Hier volg je de moeizame relatie vanuit Noah en Aria, zodat je als lezer weet wat ze voelen en denken. De emoties zijn wat op de oppervlakte, maar het verhaal leest gemakkelijk en het personage Aria zorgt voor de inwoners van Jewel Island en is een ontzettende doorzetter: een voorbeeld voor iedereen. Wil je lekker wegzwijmelen bij deze twee geliefden die samen proberen hun verleden los te laten? En wil je weten hoe het afloopt met het hotel welke op de rand van een faillissement staat? Lees dan Het familiehotel van Sapphire Bay.

Zussen van Jewel Island 1 - Het familiehotel van Sapphire Bay

1  2  3  4  5

De heerlijke feelgoodroman ‘Het familiehotel van Sapphire Bay’ van Holly Martin gaat over Aria, die al haar hele leven op Jewel Island woont. Zelfs toen haar zussen Clover en Skye vertrokken, bleef zij achter bij haar vader om te helpen met het runnen van het familiehotel. Een jaar na hun vaders dood, is Aria genoodzaakt om het hotel te verkopen. Als de knappe Noah, een man die veel hotels opknapt, die zomer op Jewel Island verblijft, lijkt het een geschenk uit de hemel. Aria wil de relatie graag professioneel houden, maar Noah heeft een geheim dat Aria’s hele leven op z’n kop zal zetten.

Holly Martin, bekend van haar Happiness-serie, komt met een fijne feelgoodroman waar je helemaal bij weg kunt zwijmelen. ‘Het familiehotel van Sapphire Bay’ is het eerste boek in Holly Martins feelgoodserie de Zussen van Jewel Island en is perfect voor de fans van Lucinda Riley, Nicola May en Jenny Colgan.