Niets minder - Anna Todd RECENSIE

Recensie: Niets minder - Anna Todd

Het verhaal van Landon gaat in verder; hij voelt zich aangetrokken tot Nora, die afstand van hem probeert te houden. Toch is de seksuele spanning tussen de twee duidelijk voelbaar. Ook worstelt Landon nog met zijn oude gevoelens voor Dakota. Wanneer is het zijn beurt om gelukkig te zijn?!

Niets minder start vlak na het einde van Niets meer: Landon en Nora gaan de verjaardagstaart die ze gemaakt hebben naar Ellen brengen. Vanaf dat moment rolt het verhaal verder alsof het nooit gestopt is. Eigenlijk hadden Niets meer en Niets minder best één boek kunnen zijn, aangezien de scheiding niet erg duidelijk is. Ook zijn het beide dunne boekjes, die je best snel uitgelezen hebt.

Niets minder wordt weer vanuit het perspectief van Landon geschreven, maar vanaf hoofdstuk 12 lees je ook regelmatig vanuit het perspectief van Nora. Dit voelt vertrouwd, vooral omdat het in de After-serie ook afgewisseld wordt tussen Hardin en Tessa. Die twee zijn in dit boek opnieuw op de achtergrond aanwezig. In Niets meer werd er gesproken over de komst van Hardin, en in dit deel komt hij naar New York. Verder gaat het verhaal niet over hem en Tessa, wat logisch is, maar wel even wennen. Omdat je als lezer van After een hoop over hun relatie weet, ben je benieuwd hoe het met hen verder gaat, maar dat is niet het doel van dit boek. Dit is Landons moment om in de spotlights te staan.

"Ik zie aan zijn schouders oe bezitterig hij is en ik zie aan zijn sterke kaak hoe groot zijn ego is. Jezus, dus gast kan met dat bot een steak in tweeën snijden. Ik raak even mijn eigen kaak aan. Die van mij slaat nog geen deuk in een pakje boter."

De humor en droge uitspraken zijn nog steeds zo aanwezig als in het voorgaande deel van Anna Todd. Landon is een nerd die regelmatig verwijzingen maakt naar Lord of the Rings, Harry Potter of zelfs Twilight, maar de levendige manier waarop hij denkt maakt zijn gedachten beeldend voor jou als lezer. Dus ondanks zijn stommiteiten en gekke uitspraken weet je wel heel goed waar hij het over heeft!

Niets minder is qua tempo een stuk hoger dan Niets meer, wat fijn is. Het eerste boek wat duidelijk een opbouw naar deze. De balans is helaas niet zo goed, want waar er voorheen weinig gebeurde, gebeurt er nu van alles. Soms zelfs een beetje te veel. Ook is het lastig om veel sympathie op te brengen voor Nora, omdat ze een aantal manipulistische karaktereigenschappen heeft.

Landon verdient eigenlijk beter dan Nora of Dakota, die hem beide als voetveeg gebruiken. Het is jammer dat het hij niet zoveel persoonlijkheid heeft; Landon is heel meegaand en vind alles wel best. Zelfs wanneer hij eigenlijk boos is op Nora, twijfelt hij geen moment wanneer ze hem zoent en is hij alles weer vergeten zodra ze seks hebben. Jammer, want met een uitgediepter personage zou het verhaal van Niets minder een stuk beter zijn. Een vermakelijk boek, maar opnieuw geen must read.

Recensie: Niets minder - Anna Todd

Niets minder

Anna Todd

6 mei 2021

ISBN 9789022592533
    Uitgever Boekerij
    288 pagina's

Boekerij

New Adult

1  2  3  4  5

Voor alle fans van de After-serie die altijd al wilden weten hoe Landon Gibson aan zijn ware liefde kwam in New York!

Landon Gibson is altijd degene die alles overheeft voor anderen. En hoewel hij in New York niet zijn vriendelijkheid wil verliezen, realiseert hij zich dat hij meer voor zichzelf moet opkomen om erachter te komen wat hij wil in het leven. Dit besef wordt nóg belangrijker wanneer hij steeds weer te maken krijgt met Dakota, die het ene moment toenadering zoekt en het andere moment afstandelijk is. En alsof dat nog niet genoeg was, wordt hij ook keer op keer geconfronteerd met de mysterieuze Nora, die hij bijna niet kan bijhouden – een meisje met minstens twee verschillende namen en duizenden kanten van haar persoonlijkheid.