Unsinkable - Lotte van den Noort RECENSIE

Recensie: Unsinkable - Lotte van den Noort

Wanneer Katherina Thompson mag werken als kamermeisje op de Titanic, twijfelt ze geen moment. Ze grijpt deze kans meteen, zodat ze samen met haar verloofde een toekomst op kan bouwen in Amerika. Katherina's broer, die meehelpt aan de bouw van het schip, waarschuwt haar. De Titanic is gedoemd om te zinken en niet alleen de ijsberg is hier de oorzaak van.

Unsinkable is gebaseerd op een complottheorie rondom de Titanic. Lotte heeft hieromheen een prachtig verhaal geschreven, wat je echt aan het denken zet. Zou het werkelijk zo gegaan kunnen zijn en is het misschien echt wel zo gebeurd? Wanneer je het boek ziet liggen, word je ook meteen nieuwsgierig. Het is een prachtige hardcover editie, met een voorkant die eigenlijk veel vertelt, maar toch ook weer niet. Lotte heeft een fijne, vlotte schrijfstijl. Ze beschrijft mooie details, waardoor je alles voor je ziet. Hoewel je de afloop van het verhaal eigenlijk al een beetje kent, heeft Lotte er een spannend boek van gemaakt, waarmee je niet meer kunt stoppen als je eenmaal bent begonnen.

In Unsinkable maak je meteen kennis met de hoofdpersoon, Katharina. Ze komt uit een rijke familie, die door omstandigheden aan lager wal is geraakt. Katharina, die ook wel Kitty wordt genoemd, is niet tevreden met haar leven en wil met haar verloofd naar Amerika gaan. Als ze een baan om de Titanic kan krijgen ziet ze dit als een unieke kans. Je leest hoe haar broer hierover denkt, maar komt ook achter Kitty's motivatie om toch op de Titanic te gaan werken.

De karakters in Unsinkable zijn realistisch en met veel karakters leef je dan ook helemaal mee. Aan Kitty moet je in het begin misschien een beetje wennen. In het begin kan ze een beetje naïef en puberaal overkomen, maar haar karakter verandert gedurende het verhaal.

Unsinkable is niet alleen een prachtig verhaal over vriendschap en liefde, maar ook over leugens en bedrog. Een boek met een verhaal wat je niet snel vergeet en wat je nog zeker aan het denken zet! Wat nou als het werkelijk zo gegaan is? Een prachtig boek met een origineel verhaal wat je in één ruk uit wil lezen!

Unsinkable

1  2  3  4  5

Je kent het verhaal, maar is dat echt hoe het is gegaan? Katharina Thompson wil niets liever dan naar Amerika gaan om daar een toekomst op te bouwen met haar verloofde. Wanneer ze als kamermeisje aan de slag kan op de Titanic, is dat een kans die ze gretig aanneemt. Maar het lot van de Titanic gooit roet in het eten. Katharina’s broer waarschuwt haar dat ze geen voet op het schip moet zetten. De Titanic is gedoemd om te zinken en daar is niet alleen een ijsberg de oorzaak van. Gebaseerd op een van de grootste complottheorieën ter wereld.