• Home
  • Recensies
  • Boekrecensies
  • Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen: De nacht van de nare neuspulkhulk - Dav Pilkey

Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen: De nacht van de nare neuspulkhulk - Dav Pilkey RECENSIE

Recensie: Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen: De nacht van de nare neuspulkhulk - Dav Pilkey

Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen Deel 1. De nacht van de nare neuspulkhulk is alweer het zesde Kapitein Onderbroek-avontuur van Dav Pilkey. Onze helden Sjors en Harold zijn weer terug en deze keer gaan ze de klas leren hoe je een "spuitertje" moet doen! Met deze laatst bedachte grap kan Melvin Snuiter, de betweter van de school, helemaal niet lachen en hij besluit wraak te nemen. Hij bedenkt een nieuwe uitvinding waarbij hij zelf van studiebol verandert in een groene, slijmerige 'snottebel'. De robotsnotjongen is geboren! Sjors en Harold beslissen dat dit een taakje voor Kapitein Onderbroek en de Comb-O-Tron 2000 is! Kan Kapitein Onderbroek hen redden van het groene, natte met slijm bedekte monster?

Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen Deel 1. De nacht van de nare neuspulkhulk is een humoristische epische roman. Dit boek start met een ludieke samenvatting van de verhalen tot nu toe over Kapitein Onderbroek, zo kom je meteen te weten wat er allemaal gebeurd is in de voorgaande delen. Dav Pilkey, de auteur en illustrator, presenteert dit als een veelkleurige strip.

Het eerste hoofdstuk begint bovendien ook met een korte kennismaking met Sjors en Harold. Wanneer je de vorige delen dan niet gelezen hebt, kan je meteen volgen in dit boek.

Wat zeer leuk is in Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen Deel 1. De nacht van de nare neuspulkhulk, is de 'omsla-no-scoop' waarin je de actiescènes kunt laten bewegen, extra leuk wordt het wanneer je je eigen geluidseffecten toevoegt. Kinderen zullen dit zeker en vast GEWELDIG vinden. Deze leuke extra's komen enkele keren in Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen terug, zodat het lezen interactief wordt.

Dit humoristische verhaal vol avontuur is opgedeeld in korte hoofdstukken, zodat het makkelijk leest en het staat ook vol met leuke illustraties. Kinderen die geen fan van lezen zijn, zullen met dit boek zeker hun gading vinden. Het boek leest dan ook zeer vlot en de illustraties werden prachtig ingekleurd. Het is een mooie combinatie van een leesboek met veel prenten afgewisseld met enkele korte strips.De strips werden opgesteld door de twee personages uit het verhaal, Sjors en Harold. Ze zijn beiden slechte spellers en dat kan je ook merken aan hun schrijfstijl vol fouten. Dit stoort echter niet, maar is weeral de humoristische noot die Dav Pilkey In het verhaal steekt.

Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen Deel 1. De nacht van de nare neuspulkhulk is zeker en vast een aanrader voor kinderen vanaf een jaar of 9 omwille van de humoristische grappen, de dolkomische illustraties, de vaart die in het verhaal steekt en zeker omwille van het originele en gevarieerde aanbod aan ideeën en avonturen in het verhaal. Kinderen zullen smullen van dit leuke avontuur en zullen zeker en vast fan worden van Kapitein Onderbroek.

Kapitein Onderbroek 6 - Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen

1  2  3  4  5

Sjors en Harold zijn lekker bezig. Hun laatste grap valt slecht bij Melvin, de betweter van de school. Sjors en Harold zijn niet voor één gat te vangen: dit is een klusje voor de comb-o-tron 2000…

Kapitein Onderbroek en de knotsgekke knokpartij met de robotsnotjongen is deel 6 uit de populaire en humoristische serie Kapitein Onderbroek. Ook bekend van Netflix. Vol grappen en voor lezers vanaf 8 jaar.

Sjors en Harold zijn weer lekker bezig met hun dolle streken. Maar hun laatste grap schiet Melvin Snuiter, de betweter van de school, in het verkeerde keelgat: hij besluit wraak te nemen! Binnen een poep en een scheet – en een niesbui – verandert Melvin van studiebol tot snottebel en is de robotsnotjongen geboren! Maar Sjors en Harold zijn niet voor één gat te vangen: dit is een klusje voor de comb-o-tron 2000…