Bucketlist: Eropuit in Nederland - Marleen Brekelmans RECENSIE

Recensie: Bucketlist: Eropuit in Nederland - Marleen Brekelmans

Dit wil je doen. Hier moet je zijn. Bij een bucketlist denken mensen vaak aan grootse wereldreizen of ervaringen als bungee jumpen, maar heb je ooit wel eens nagedacht over een bucketlist met uitstapjes in ons mooie Nederland? Mocht het antwoord daarop nee zijn, dan is er goed nieuws. Marleen Brekelmans heeft hier een boek over geschreven! Eigenlijk is dit boek voor iedereen die wil genieten van haar vrije tijd, die op grote en kleine avonturen wil gaan en die wel eens wat nieuws wil doen in eigen land.

Bucketlist: Eropuit in Nederland is qua inhoudsopgave ingedeeld in de provincies. Dit is fijn, want zo kun je eenvoudig activiteiten clusteren wanneer je bijvoorbeeld meerdere dagen in een gebied bent. Iedere provincie heeft ongeveer 10 à 15 bladzijden, bestaande uit tekst en foto's. Bij het begin van een nieuwe provincie zie je eerst een vrij abstracte kaart met nummertjes erop. Zo kan je snel zien welke activiteiten echt dicht bij elkaar in de buurt zijn. Ook bij de foto's staan nummers, zodat je kan zien welke foto bij welke activiteit past. De verdere lay-out bestaat uit vijf kleuren, een zogenoemde legenda, waarmee alle activiteiten door Marleen Brekelmans zijn ingedeeld in vijf categorieën. De categorieën zijn:

Oranje = Kleine steden, grootse dorpen

Blauw = Te leuk om niet te doen

Groen = De paden op met koffiestop

Geel = Terras in het gras (De picknicktips in dit boek zijn echt fantastisch!!)

Rood = Bijzonder overnachten

Al met al is het dus een vrij overzichtelijk boek en dit zorgt ervoor dat je snel en gericht kunt zoeken en bladeren. Er is duidelijk goed nagedacht over de indeling van het boek en de lay-out, wat enorme pluspunten zijn van Bucketlist: Eropuit in Nederland

Dan blijft er eigenlijk maar één vraag over: Word je geïnspireerd door dit boek? Gaat je hart er sneller van kloppen? Heb je gelijk zin om plannen te maken of om gelijk op pad te gaan? Het antwoord is een volmondig 'JA!'. Er staan ontzettend veel leuke, gekke en originele activiteiten in. Denk bijvoorbeeld aan een Bushcraft Belevingswandeling in Overrijssel, schaapfulness in Utrecht, wakker worden in Groene Bollenschuur in Zuid-Holland of Theetuin Appeltern in Het land van Maas en Waal (Gelderland). Iedere bladzijde is verrassend en vernieuwend en als je kijkt naar hoeveel reis- en dagjes uit boeken er zijn, kan je wel zeggen dat Marleen Brekelmans met dit boek een bijzonder pareltje heeft afgeleverd.

Bucketlist eropuit in Nederland

1  2  3  4  5

In ‘Bucketlist eropuit in Nederland’ toont Marleen Brekelmans je de mooiste nog onontdekte plekjes van Nederland. Een reisgids vol unieke belevenissen die je nooit meer zult vergeten!

Marleen Brekelmans zorgt er met ‘Bucketlist eropuit in Nederland’ voor dat elk dagje uit onvergetelijk wordt. Zij gaat linksaf, waar de massa rechtsaf gaat. Ontdek welke dorpjes of stadjes je écht niet mag missen en wat kun je er kunt doen. Sloepvaren, loopfietsen, wijn proeven of wildplukken: deze belevenissen maken van jouw dagje uit een feest. Uitrusten van een wandeling doe je in de leukste thee- en pluktuinen… Wil je blijven slapen – dan vind je in deze gids de adresjes die je eigenlijk het liefst geheim wilt houden. Een dag, een weekend of een week: meer dan genoeg tips en inspiratie!