Mission One - R. Wade RECENSIE

Recensie: Mission One - R. Wade

Zeven tieners spelen als een halfjaar de game Mission X. Ze denken dat ze hiermee een prijs kunnen winnen, maar eigenlijk worden ze tijdens het gamen opgeleid tot geheimagenten. Tijdens deze eerste opdracht moeten ze het opnemen tegen superbrein Medusa en zijn geheime organisatie. Ze moeten de staatsveiligheid bewaken om een bekende ICT'er uit handen van Medusa te redden.

Mission One is geschreven door R. Wade, het Vlaamse schrijversduo Aron Wade en Ria Maes. Ze hebben samen een ontzettend vlotte en levendige schrijfstijl. Het boek speelt zich vooral af op een bijzondere en unieke locatie: in het internet. Het is ontzettend knap hoe Aron en Ria dit verhaal, ondanks alle technische snufjes, zo realistisch mogelijk hebben neergezet.

In de eerste hoofdstukken van Mission One maken we kennis met zeven gamers; Ellen, Sam, Milly, Ricky, Joyce, Steve en Winston. Allemaal hebben ze ook een gamenaam, wat af en toe best even verwarrend kan zijn. Wel zijn het unieke personages, ze vullen elkaar op een mooie manier aan en hebben allemaal een duidelijk eigen karakter en functie in het team. Zo is Joyce (Babe) een bekende Instagrammer en is Steve iemand die goed raadsels op kan lossen. Doordat de hoofdpersonen allemaal zo verschillend zijn, is er altijd wel iets waarin een tiener zich kan herkennen.

Mission One speelt zich af in een technologische wereld en bevat veel technische snufjes. De zeven tieners worden geteleporteerd ín het internet, waar alles mogelijk is. Dit is creatief en origineel bedacht! Daarnaast bevat de missie creatief bedachte opdrachten en hindernissen, die je soms doen denken aan een escaperoom. Ook zet deze technologische wereld je aan het denken: wat nou als er echt zo'n wereld achter het internet mogelijk zou zijn? Of als deze technische snufjes over een bepaald aantal jaar realiteit zouden zijn?

Mission One is een aansprekend boek voor jongeren (vanaf ongeveer 10 jaar) die van gamen en / of spannende boeken houden! Het boek bevat een ontzettend spannende cliffhanger, waardoor je meteen nieuwsgierig wordt naar het volgende deel! Een boek vol spanning en actie, wat zeker aansluit bij de belevingswereld van veel gamende jongeren!

Recensie: Mission One - R. Wade

Mission X 1 - Mission One

1  2  3  4  5

Wat zou jij doen als je leven op een dag volledig op zijn kop zou staan? Je niet langer een gewone tiener was, maar de wereld moest redden? Ellen, Sam, Milly, Ricky, Joyce, Steve en Winston overkomt het. Ze worden geheimagenten. Hun opdracht: het opnemen tegen aartsvijand en superbrein Medusa en zijn criminele organisatie. De jonge helden worden geteleporteerd ín het internet, de wereld achter jouw computerscherm. Ze komen er terecht in T-Polis, een onbekende, gevaarlijke stad van bits en bytes, waar hun vriendschappen zwaar op de proef worden gesteld.