Ik ben genoeg - Jessy Humann RECENSIE

Recensie: Ik ben genoeg - Jessy Humann

Het prentenboek Ik ben genoeg is geschreven door Jessy Humann en geillustreerd door Frederico van Lunter is een heel mooi prentenboek met een prachtige boodschap. De boodschap is dat iedereen goed genoeg is en iedereen mag zijn wie hij diep van binnen is. Dat is genoeg. Als je een dag verdrietig bent, wordt er in het boek mee gegeven dat je op moeilijke dagen mag zijn zoals je bent.

De verhaaltjes staan op 1 pagina en bestaan in de meeste gevallen uit 2 zinnen. De startzin is altijd 'Vandaag is een dag'. Het is niet direct een doorlopend verhaal, je kan elke pagina er apart bij pakken. Op de ene pagina vertelt een jongetje over vandaag is de dag dat....en op een andere pagina vertelt de poezenfamilie over welke dag het vandaag is. Er zit een belangrijke boodschap achter de korte zinnen, het gaat namelijk om zelfacceptatie en zelfvertrouwen.

De illustraties in Ik ben genoeg zijn werkelijk prachtig en gedetailleerd, op de platen is veel te zien. Je ziet dat er mooi gebruik is gemaakt van licht en schaduw. De poezen en het jongetje staan steeds centraal in het licht van de zon, maan of lamp. Een leuk detail in de illustraties is dat er op elke pagina papiertjes met een hartje erop getekend op de grond liggen of dat er een bordje in een hoekje staat met 'je bent genoeg'. Dit maakt de boodschap van het boek nog krachtiger.

Als je de achterkant van het boek hebt gelezen, ben je waarschijnlijk al direct om om het boek te willen lezen. Dit is niet alleen een mooi boek voor (kleine) kinderen, maar ook voor volwassenen. Op de achterkant staat tevens al een mooi verhaal. Het begint met elke dag is bijzonder en het eindigt met je bent altijd genoeg. Dit is een boodschap die je moet blijven onthouden. Het boek is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar. Je kan dit boek erbij pakken als je kind naar de basisschool gaat en nieuwe contacten maakt.

Het prentenboek Ik ben genoeg zal iedereen in de kast moeten hebben staan. Het boek Ik ben genoeg geeft een belangrijke boodschap mee die iedereen mag lezen en onthouden.

Recensie: Ik ben genoeg - Jessy Humann

Ik ben genoeg

1  2  3  4  5

Een zacht en poëtisch boek over mogen zijn wie je diep vanbinnen bent. Voor kinderen vanaf 4 jaar. Elke dag is bijzonder. Misschien kijk je vandaag naar de wolken, misschien drink je thee, en misschien ben je een beetje verdrietig. Maar wat er vandaag ook gebeurt, je bent altijd genoeg.