Droomuitzicht - Sarah Morgenthaler RECENSIE

Recensie: Droomuitzicht - Sarah Morgenthaler

Wanneer de carrière van actrice River Lane voorbij lijkt, is ze vastbesloten om als regisseur opnieuw te beginnen. Ze wil een documentaire opnemen over Moose Springs. Als ervaren bergbeklimster is ze vastbesloten om de Mount Veil te beklimmen. Easton Lockett gaat River en haar crew hierbij helpen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

Droomuitzicht is het derde boek van Sarah Morgenthaler over het stadje Moose Springs. Droomuitzicht speelt zich net als de andere delen af in Alaska en zorgt dat je helemaal verliefd wordt op Moose Springs! De uitgestrekte landschappen, maar ook de besneeuwde bergtoppen, met onvoorspelbaar weer en lawinegevaar...

In dit derde deel staat Easton Lockett centraal. Ook de personages uit de vorige boeken komen heel af en toe aan bod. Het verhaal draait vooral om Easton en River. In de vorige twee delen kwam Easton af en toe langs, maar je leerde hem niet heel erg kennen. In Droomuitzicht leer je Easton wel kennen, en je kunt niet anders dan dol zijn op hem! Easton is een grote, rustige man met een klein hartje. Hij is graag in de ongerepte natuur rondom Moose Springs te vinden en twijfelt dan ook niet als hij met River en haar crew Mount Veil mag beklimmen.

Droomuitzicht gaat vooral over de voorbereidingen die voor de klim gemaakt moeten worden en over de beklimming van de Mount Veil. Tijdens deze klim leer je de Easton en River goed kennen. River komt op het eerste gezicht over als een verwende Hollywoodster, maar ze blijkt toch een hele andere kant te hebben. Easton is overdonderd door haar lef en doorzettingsvermogen om op de top van de Mount Veil te bereiken. Het weer hier is onvoorspelbaar, en wanneer River tot val komt is dit best even spannend. Lukt het Easton om haar te redden?

Sarah Morgenthaler heeft een heerlijke manier van schrijven. Droomuitzicht is een hartverwarmend verhaal, gecombineerd met de nodige humor. Ook in dit deel komt weer een grappig dier voorbij: een verliefde Alaskamarmot. Het verhaal is een beetje voorspelbaar, maar toch leest het ontzettend heerlijk en waan je je helemaal op de Mount Veil en in Alaska! Op Twitter heeft Sarah Morgenthaler al aangekondigd dat er een vierde deel komt, over wie zou dit deel gaan?

Droomuitzicht is een heerlijk verhaal, waarbij je echt even weg kunt dromen! Het is een heerlijke feelgood, maar wel met de nodige spanning! Het wachten is op het volgende deel!

Moose Springs - Droomuitzicht

1  2  3  4  5

Heerlijke feelgood en het ultieme ontsnappen... welkom in Moose Springs, Alaska!

De carrière van voormalig Hollywood-lieveling River Lane is bergafwaarts aan het gaan. Vastbesloten om een nieuwe start te maken, achter de camera dit keer, wil ze een documentaire opnemen over het pittoreske stadje Moose Springs, Alaska. Dat zou eenvoudig moeten zijn, maar de bewoners moeten niks hebben van River. Toch wil deze docu maken, en zichzelf bewijzen, wat er ook voor nodig is. Of welke berg ze hier (letterlijk) ook voor moet beklimmen.
    Easton Lockett mag dan een goedmoedige reus zijn, hij weet het een en ander van survival. Als hij iedereen bij de les houdt, kan hij River en haar crew veilig over Mount Veil leiden. Maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. De natuur is wilder dan ooit, de cameraman is vastbesloten in een ravijn te belanden en de actrice is mooi, maar kent geen angst. Vallen voor River maakt zijn werk er niet makkelijker op, en hij weet niet hoe lang hij haar prachtige lach nog kan weerstaan. Als het weer omslaat en iedereen in gevaar komt, moet Easton alles uit de kast halen om de groep weer veilig thuis te krijgen… en om River ervan te overtuigen dat haar thuis bij hem is.