Eens of altijd - J.A. Redmerski RECENSIE

Recensie: Eens of altijd - J.A. Redmerski

Camryn en Andrew zijn nog nooit zo dol op elkaar geweest, in de kleine vijf maanden waarin ze elkaar kennen. Hun geluk kan niet op wanneer Camryn zwanger blijkt te zijn. Ze zijn dolverliefd op de gedachte binnenkort ouders te zijn. Maar dan verloopt de zwangerschap niet goed, en blijkt Camryn een miskraam te hebben... Ze zegt dat het goed met haar gaat, maar ondertussen verdrinkt ze in het verdriet. Daarom besluit Andrew Camryn weer mee op reis te nemen, net zoals zij dat maanden geleden hebben gedaan. Tijdens deze nieuwe roadtrip groeien Camryn en Andrew nog meer naar elkaar toe.

Eens of altijd is het vervolg op Nu of nooit, geschreven door J.A. Redmerski. Ook in Eens of altijd volgen we Camryn en Andrew, die elkaar nu vijf maanden kennen. Wanneer je het eerste deel hebt gelezen, weet je dat zowel Camryn als Andrew veel mee hebben gemaakt. Daarom is het zeker aan te raden om eerst Nu of nooit gelezen te hebben voordat je aan Eens of altijd begint, aangezien sommige dingen anders verwarrend kunnen zijn. Al met al is Eens of altijd een prima vervolg op Nu of nooit van J.A. Redmerski! Maak je klaar voor een fijn boek met prettige personages en een goed verhaal.

In Eens of altijd komen zowel Camryn als Andrew aan het woord: dit boek wordt vanuit beide perspectieven geschreven. Dit is goed gedaan, aangezien we nu nog meer in de gedachten van deze twee hoofdpersonages kunnen kruipen. Zo kom je erachter wat zij écht voelen en denken. Dit heeft goed uitgepakt in dit boek, want hierdoor ga je nog meer van de hoofdpersonages houden. Vooral Andrew zal de harten van menige lezers doen smelten. Hij wil alles doen voor Camryn, en komt op het fantastische idee om haar weer mee de weg op te nemen. Hij is super lief voor haar, maar kan ook duidelijk zijn wanneer dat nodig is.

Wat tevens een zeer groot pluspunt is aan Eens of altijd, is de schrijfstijl van J.A. Redmerski. Ze weet de gevoelens van de verschillende karakters krachtig op papier te zetten, waardoor je als lezer nog meer met de personages meeleeft. Ook de verschillende dialogen en gebeurtenissen weet ze goed op papier te zeggen, terwijl het toch makkelijk leest. Je zal dit boek binnen de kortste keren uit hebben omdat het zo fijn wegleest. En dat terwijl het verhaal er niet kinderlijk van wordt! Integendeel, de schrijfstijl van J.A. Redmerski kan samengevat worden als krachtig maar simpel, zonder te veel poespas.

Eens of altijd is dus een heel goed vervolg op Nu of nooit. In dit boek duik je nog dieper in de levens van Camryn en Andrew, en kom je er zelfs achter hoe ze er over 15 jaar voor staan... Natuurlijk zou je dat al wel kunnen raden, maar het is toch fijn dat je de bevestiging krijgt van J.A. Redmerski. Je weet dan als lezer dat ze veel hebben moeten doorstaan om te staan waar ze over 15 jaar staan, maar dat maakt het juist zo mooi en realistisch.

Eens of altijd

1  2  3  4  5

Het verhaal van Camryn en Andrew gaat verder in dit langverwachte vervolg op internationale bestseller Nu of nooit.

Vijf maanden geleden ontmoetten Camryn en Andrew elkaar, waarna ze samen op een roadtrip gingen en verliefd werden. Ze spraken toen af om altijd voluit te leven, en doen hun best zich aan dat voornemen te houden.
    Na een tragische gebeurtenis dreigt Camryn te verdrinken in haar verdriet. Andrew besluit dat een nieuwe roadtrip haar misschien kan helpen alles achter zich te laten.
    Geen van beiden hadden ze verwacht dat hun tweede roadtrip ook weer zo intens en meeslepend zou zijn, en dat ze nog zoveel zouden leren over zichzelf en elkaar. Kunnen ze het verleden achter zich laten, zodat ze samen weer een toekomst hebben?