Beer wil muziek maken - Pang Shuo RECENSIE

Recensie: Beer wil muziek maken - Pang Shuo

Beer vindt het heerlijk om op haar blokfluit muziek te maken. Het liefst speelt ze mooie melodieën voor al haar vrienden. Maar sommige dieren houden niet van het geluid. Toch geeft Beer niet op en is ze vastbesloten om haar muziek te delen met al haar vrienden.

Beer wil muziek maken, geschreven door Pang Shuo, is een mooi prentenboek over Beer die het liefst van 's ochtends tot 's avonds muziek maakt met haar blokfluit. Onderweg, op de wc en zelfs in bed; haar blokfluit gaat overal mee naar toe. Maar wanneer meerdere dieren laten weten haar muziek niet mooi te vinden, wordt ze erg verdrietig. En dat verdriet spat van de pagina af! Haar passie voor muziek blijft echter, of anderen er nu van houden of niet. Een verhaal waarin passie en doorzettingsvermogen op een mooie manier naar voren komen en waarmee je kinderen hier op een goede manier mee om leert gaan.

Het verhaal van Beer wil muziek maken is geschikt voor kinderen van 4 jaar en ouder en de korte stukken tekst per pagina sluiten daar goed bij aan. De tekst is daarnaast actief geschreven, waardoor de aandacht er goed bij zal blijven. Mooie, kleurrijke illustraties, die volledige pagina's in beslag nemen, ondersteunen de tekst en prikkelen de fantasie. Er komen vele dieren voorbij en er valt genoeg te bekijken! De gevoelens van de verschillende dieren en zeker van Beer zelf, komen goed over en zijn duidelijk te onderscheiden voor kinderen.

Pang Shuo heeft met Beer wil muziek maken een fijn prentenboek geschreven waar kinderen veel plezier aan zullen beleven. Zowel als voorleesboek als wanneer kinderen het verhaal zelf lezen, zullen ze veel plezier beleven aan dit boekje met een mooie boodschap over doorzettingsvermogen!

Beer wil muziek maken

1  2  3  4  5

Een muzikaal verhaal over een kleine beer met een groot doorzettingsvermogen. Voor vrolijke muzikanten vanaf 4 jaar. Beer speelt dolgraag op haar fluit. Ze wil mooie melodieën spelen voor al haar vrienden, maar sommige dieren houden niet van het geluid. Toch geeft Beer niet op. Ze is vastbesloten om muziek te maken en die te delen met haar vrienden.