Evi maakt vrienden - Dana Simpson RECENSIE

Recensie: Evi maakt vrienden - Dana Simpson

Evi maakt vrienden is een verzamelingen korte strips over het dagelijks leven van Evi en haar eenhoorn Goudsbloem. Samen proberen ze dagelijks problemen zoals huiswerk op te lossen en af en toe komt er een groter probleem als een ontvoering door kobolden tussendoor.

De flaptekst van Evi maakt vrienden suggereert dat het één compleet verhaal is. Dat maakt dat je even moet schakelen naar de korte meer sketch-achtige strips. Dit zal voor de lezers waarvoor het bedoeld is geen probleem zijn omdat het zo heel overzichtelijk is en je je aandacht er niet lang bij hoeft te houden. De onderwerpen wisselen elkaar snel af en komen soms later ook weer terug. Hierdoor benadert het geheel wel goed het dagelijks leven van een basisschoolleerling maar het komt soms ook wat chaotisch over.

Een wat narcistische eenhoorn als vriend is en blijft natuurlijk de droom van elke lezer (van welke leeftijd dan ook). Een leuke afwisseling hierin is dat Dana Simpson ook de ‘minder leuke kanten’ hiervan belicht zoals het lekprikken van ballen wanneer Goudsbloem een spelletje dreigt te verliezen. Los van het verhaal wat de lezers erg zal aanspreken zit er ook veel humor in Evi maakt vrienden wat ook voor de eventueel meelezende ouders erg leuk is. Alleen al de eerder genoemde wat narcistische eenhoorn Goudsbloem zorgt voor een terugkerende komische noot. Maar ook de magische aantrekkingskracht die dingen die voor volwassenen heel normaal zijn, zoals koffie, hebben op kinderen levert leuke situaties op.

De schrijf- en tekenstijl van Dana Simpson spreekt erg aan en leest/kijkt gemakkelijk. Hierdoor zullen veel kinderen graag de boeken over Evi en haar eenhoorn lezen waar Evi maakt vrienden alweer het derde deel van is. Evi maakt vrienden sluit goed aan bij de belevingswereld van kinderen in de basisschool leeftijd. De combinatie tussen meer herkenbare situaties zoals huiswerk uitstellen en meer avontuurlijke situaties zoals iemand redden van kobolden maken dat het boek interessant blijft.

Evi maakt vrienden is een aanrader voor iedere jonge lezer die van eenhoorns houdt. Het is een serie die niet snel zal gaan vervelen.

Evi en eenhoorn 3 - Evi maakt vrienden

1  2  3  4  5

Net als je denkt: die Evi en eenhoorn hebben het allemaal prima onder controle, wordt Dakota ontvoerd door kobolds die het op haar magische haar voorzien hebben. Weet eenhoorn raad?

Evi maakt vrienden is deel 3 van de populaire serie Evi en eenhoorn van Dana Simpson. Lachen verzekerd voor eenhoornfans vanaf 8 jaar en hun ouders.

Net als je denkt: die Evi en eenhoorn hebben het allemaal prima onder controle, wordt Dakota ontvoerd door kobolds die het op haar magische haar voorzien hebben. Basisschoolproblemen en de worsteling om jezelf te zijn, maar dan vermengd met narcisme (eenhoorn), sarcasme (Evi) en een vleugje magie. Deze serie is smullen voor heel veel leeftijden.