De schoenen van Sara - Francesca Pirrone RECENSIE

Recensie: De schoenen van Sara - Francesca Pirrone

Het prentenboek De schoenen van Sara is geschreven door Francesca Pirrone. Francesca Pirrone is ook bekend van het mooie prentenboek Bruno heeft wel 100 vrienden. Het prentenboek De schoenen van Sara is weer een leuk prentenboek dat gaat over Sara, haar voeten en verschillende soorten schoenen. Haar voeten jeuken en krijgen hierdoor een eigen wil. Haar voeten proberen meerdere soorten schoenen uit waaronder zwemvliezen maar niets zit lekker, haar voeten blijven jeuken.

De illustraties zijn mooi gemaakt, deze zijn niet te druk maar je ziet toch goed wat er in de ruimte staat of wat er gebeurt. Haar hondje Romeo is altijd bij haar getekend, hier vertelt zij haar verhaal tegen en deelt zij haar zorgen me. Het hondje vertelt niets in het boek maar voegt toch iets toe aan het verhaal en de platen. De emoties van Sara zijn goed uitgebeeld, je ziet duidelijk wanneer zij blij of verdrietig is. Dit is leerzaam om met kinderen te bespreken.

De trefwoorden die bij het boek horen zijn groeien, schoenen en voeten, hier is niets aan toe te voegen. Het boek leert kinderen eerder om hulp te vragen of te vertellen waar zij last van hebben. Sara doet dit namelijk vrij laat terwijl haar moeder precies wist wat de oorzaak van haar jeukende voeten was en hier een oplossing voor heeft. Het boek is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar, je zou het eventueel ook wel vanaf 3 jaar kunnen voorlezen. Het is een grappig en gemakkelijk te begrijpen boek. Wat het boek speciaal maakt is dat het een soort open einde heeft, maar je kan het verhaal samen met je kind door naar de laatste illustratie te kijken en er over te praten toch goed afsluiten.

Appels te koop

1  2  3  4  5

Een grappig en zacht verhaal over appels proeven en proeven en proeven en proeven. Voor gezonde snoepers vanaf 4 jaar. Beer en Konijn vinden een boom met lekkere appels. Misschien kunnen ze de appels plukken en verkopen? Maar zijn alle appels wel even lekker? Even proeven, tot alle appels op zijn.