Bridgerton 7: De edele opdracht - Julia Quinn RECENSIE

Recensie: Bridgerton 7: De edele opdracht - Julia Quinn

Na de verhalen van Daphne, Anthony, Benedict, Colin, Eloise en Francesca is het nu de beurt aan Hyacinth. Ze is intelligent en heeft behoorlijk wat pit. En haar Italiaans is redelijk, zeker wanneer er weinig mensen in Londen zijn die kennis hebben van de Italiaanse taal. Om deze reden komt Gareth St. Clair bij haar om hulp, of zij een oud dagboek kan vertalen. Het is het begin van een spannende samenwerking en nog zoveel meer...

De wereld is dol op de familie Bridgerton. Het is jammer om te beseffen dat we alweer bijna aan het einde zijn van de reeks. Net als bij het 1e boek van Daphne, wijken we ook hier weer even af van het alfabet. Julia Quinn besloot eerst het boek over Hyacinth uit te brengen, en hierna komt het achtste, en hoogstwaarschijnlijk laatste boek, van Gregory. Het einde is dus in zicht, maar gelukkig kunnen we nu genieten van deel 7: De edele opdracht

Het eerste wat bijzonder is aan dit boek is dat we Hyacinth natuurlijk al enorm lang kennen. Vanaf het eerste boek komt zij al regelmatig voorbij, op dat moment nog echt als kind. Het is als lezer leuk om te zien hoe ze is opgegroeid en nu echt haar eigen identiteit heeft gevonden. Hyacinth is ook echt weer anders als de eerdere broers en zussen. Ze is nog scherper en slimmer dan Eloise, gepassioneerder dan Benedict of Daphne en misschien ook wel nog zelfverzekerder dan Colin. Dit zorgt ervoor dat De edele opdracht toch weer anders is als de voorgangers. Ook zorgt het voor een fijne dynamiek tussen Hyacinth en Gareth St. Clair, waarschijnlijk het meest geëmancipeerde koppel tot nu toe van de Bridgerton familie. Ook al speelt de Bridgerton reeks zich af in een tijd lang geleden, Julia Quinn kan het niet laten om subtiel een vleugje vrouwenemancipatie te verwerken in het verhaal.

Doordat Hyacinth en Gareth zich samen gaan verdiepen in een oud dagboek, brengt het boek behoorlijk wat mysterie met zich mee. Dit is fijn, want sinds de bekendmaking van Lady Whistledown, werd het raadselachtige toch wel gemist. Ook is er in dit verhaal een grotere rol weggelegd voor Lady Danbury. Dat is nooit verkeerd, want zij is het meest boeiende en vermakelijke kleinere personage in de wereld van de Bridgertons. Het dagboek zorgt ervoor dat de hoofdpersonen in een aantal avonturen terechtkomen, vol humor en spanning. Tel daar de sexy romantiek bij op en De edele opdracht is een boek dat je in één avond moet (!) uitlezen.

Heb jij De edele opdracht ook binnen één dag uit? Nog even geduld, deel 8 Een man van stand komt eind september pas uit in Nederland.

Bridgerton 7 - De edele opdracht

1  2  3  4  5

Hyacinth Bridgerton is intelligent, scherp van tong en een behoorlijk felle tante. Gareth St. Clair is gefascineerd door haar. Als hij in de problemen raakt, vraagt hij Hyacinth om hulp. Zijn vader is van plan het St. Clair-fortuin over de balk te smijten en Gareth staat machteloos. Het enige aanknopingspunt dat hij heeft, zou te maken kunnen hebben met een oud dagboek. Dat is geschreven in het Italiaans en is daarmee -volkomen abracadabra voor hem – maar niet voor Hyacinth.

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane