De list - Elle Kennedy RECENSIE

Recensie: De List – Elle Kennedy

In De list volgen we het verhaal van Taylor en Conor. Taylor wordt door Abigail, een van de gemene meiden van haar dispuut, uitgedaagd om een onenightstand met Conor Edwards te hebben. Taylor is erg onzeker over haar uiterlijk en weet dat Abigail dit doet om haar het leven zuur te maken. Taylor besluit om op Conor af te stappen en ze vraagt of hij mee wil helpen om te doen alsof ze een onenightstand hebben gehad. Conor is direct geïntrigeerd en hij besluit haar te helpen. Ze doen er echter nog een schepje bovenop en besluiten een nep-relatie met elkaar aan te gaan om de meiden van het dispuut voor de gek te houden. Alleen waar eindigt de nep-relatie en beginnen de echte gevoelens?

De List is het vierde en tevens laatste deel in de Briar U-serie van Elle Kennedy. De list is over het algemeen goed los te lezen, maar het is toch aan te raden om eerst de vorige boeken gelezen te hebben. We maakten namelijk in de eerdere delen al kennis met Conor en ook de andere hoofdpersonages uit de eerdere delen, zoals Hunter, Demi en Brenna maken in dit boek weer hun opwachting. Het is een feest van herkenning en voor de fans leuk om te zien hoe het nu met de andere personages gaat. Als je aan deze serie begint is het dus aan te raden om bij het begin te beginnen.

Met De List heeft Elle Kennedy weer een geweldig deel in deze serie neergezet! Zowel Conor als Taylor zijn beide personages die je vrijwel direct in je hart sluit. Doordat het boek vanuit zowel Conor als Taylor is geschreven, lees je vanuit beide perspectieven mee en leer je beide karakters dus ook ontzettend goed kennen. Elle Kennedy weet in dit boek ontzettend veel diepgang aan de personages te geven. Hun angsten en onzekerheden zijn duidelijk en ook over het verleden van Conor kom je veel te weten. Hierdoor weet dit New Adult boek zeker boven de rest uit te stijgen.

Daarnaast heeft Elle Kennedy gewoon een fantastische schrijfstijl. Ze schrijft vlot en vol humor. Je kan niet anders dan af en toe hardop lachen om de uitspraken en gedachtes van de personages, zo blijkt uit de volgende passages: “’Dansen?’ Luidt zijn volgende vraag. Hij buigt zich naar mijn borst toe alsof dat de intercom van de McDrive is.” Of: “Ze probeert ons af te leiden door op strategische momenten zo’n beetje haar tieten in ons gezicht te duwen en verdomme, dat werkt ook nog. Foster mist door een aanval van acute tietenblindheid compleet de tafel.”

Maar ook de stomende scènes weet Elle Kennedy geweldig te beschrijven. De chemie tussen Taylor en Conor is overduidelijk, waardoor de sexy scènes in dit boek van de pagina’s af spatten!

Het verhaal van De list zit goed in elkaar en als je eenmaal begonnen bent wil je niet meer stoppen met lezen! Het is onmogelijk om het boek aan de kant te leggen. Je wilt weten hoe en of Taylor en Conor bij elkaar zullen komen, maar daarnaast heeft Conor ook nog eens een geheim uit zijn verleden dat hij met zich meedraagt. Doordat je als lezer lange tijd niet weet wat dat is ben je er ontzettend nieuwsgierig naar. Het hele boek lang gebeurt er wel iets, waardoor het verhaal geen moment saai is!

De list is een aanrader voor de fans van Elle Kennedy en de fans van het New Adult genre. Met De list heeft Elle Kennedy zichzelf overtroffen en dit is misschien wel het beste deel uit de serie. Het boek krijgt dan ook 5 hartjes.

Recensie: De List – Elle Kennedy

De list

Elle Kennedy

6 juli 2021

ISBN 9789021424835
    Uitgever Volt
    400 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Taylor Marsh wil zich geen lelijk eendje meer voelen.
    Ze is vastbesloten in haar studietijd zo veel mogelijk lol te hebben en meer zelfvertrouwen te krijgen. Dat blijkt helaas niet zo makkelijk als ze had gehoopt. Op een feestje van haar dispuut draagt een krengerige ouderejaars Taylor op om Conor Edwards – een van de knapste en populairste jongens van het ijshockeyteam – aan de haak te slaan.
    Conor Edwards weet niet wat hem overkomt als een mooie blonde dame op hem afstapt en vraagt of hij wil doen alsof ze die avond een onenightstand gaan hebben. Zoiets heeft hij nog nooit meegemaakt, dus hij is wel geïntrigeerd en belooft haar te helpen.
    Ze gaan er allebei van uit dat ze elkaar na die ene avond nooit meer zullen zien. Maar niets is minder waar…