Een gouden gloed over Ruby Falls - Holly Martin RECENSIE

Recensie: Een gouden gloed over Ruby Falls - Holly Martin

In het tweede deel van De zussen van Jewel Island neemt Clover je mee in haar verhaal. Voor haar is het leven compleet, want ze is eindelijk na tijden weer terug op het eiland. Maar toch mist er wat. De ex van Clover heeft haar een paar jaar geleden flink bedrogen en ze kan zich maar niet openstellen voor de liefde. De knappe Angel wil Clover maar wat graag helpen om over haar pijn en verdriet te komen, maar zal hij hierin wel slagen?

Na het eerste deel van De zussen van Jewel Island, kun je niet wachten op dit tweede deel. De verwachtingen liggen dan ook hoog als je begint in Een gouden gloed over Ruby Falls. Heel leuk is dan ook dat je gelijk terug bent in Jewel Island: de personages die je kent uit het eerste deel verwelkomen je gelijk in Een gouden gloed over Ruby Falls.

Toch is het ook even inkomen als je gisteren niet voor het laatst Het familiehotel van Sapphire Bay las. Hoe zat het ook alweer met de drie zussen? Zo vind je ook nog erg veel uitleg van Holly Martin vooral over hoe het verhaal in dit eerste deel is gegaan. Dit zeker nog tot pagina 50 en dat is misschien wat te lang. Daardoor kom je ook lastig in de rest van het verhaal en het vraagt het veel aandacht van je.

Het verhaal rond Clover is wel weer erg mooi om te lezen. Haar band met Angel, en hoe hij haar probeert te helpen, laat daadwerkelijk je hart smelten. Hij lijkt dan ook alles voor haar over te hebben. Meer en meer komt hij te weten wat Clover is overkomen en hij doet er alles aan om haar het vertrouwen te geven dat niet iedere man haar zo behandelt. Angel is ook een personage waar je zo van gaat houden: met zijn gevoel voor humor en zijn gekke shirts. En vergeet niet de gekke blauwe legging die hij draagt.

Maar ook Clover is een personage waar je niet omheen kan. Je volgt haar worsteling met haar verleden en hoe ze probeert de excentrieke Angel een kans te geven, maar dat gewoonweg niet kan. Soms is ze wat somber en ziet ze ook geen uitweg meer. Deze strijd is soms wel moeilijk om te lezen, omdat het je hart een beetje breekt en het Clover zo gunt dat ze gelukkig wordt.

Een gouden gloed over Ruby Falls is wat inkomen in het begin, maar het verhaal van Clover en de muur die zij om zich heen gebouwd heeft, maakt dit weer goed. Voor al het personage Angel is erg grappig en zorgt voor een paar hardop-lach-momentjes. Holly Martin neemt je opnieuw mee in haar magische wereld op Jewel Island en Een gouden gloed over Ruby Falls is een mooie opvolger van Het familiehotel van Sapphire Bay.

Zussen van Jewel Island 2 - Een gouden gloed over Ruby Falls

1  2  3  4  5

Reis met de zussen Aria, Clover en Skye naar het mooie Jewel Island in 'Een gouden gloed over Ruby Falls', het tweede deel van de heerlijke Zussen van Jewel Island-feelgoodserie .

'Een gouden gloed over Ruby Falls' van Holly Martin is het tweede deel van De Zussen van Jewel Island-serie, over de zussen Aria, Clover en Skye.

Clovers leven is compleet! Ze is weer terug op Jewel Island, runt het familiehotel met haar zussen en is dolgelukkig. Hoewel... er mist één ding. Een paar jaar geleden is ze bedrogen door haar ex en sindsdien heeft ze zich niet meer open durven stellen voor de liefde. De knappe Angel Mazzeo wil haar helpen om weer aan het daten te slaan. Maar friends with benefits groeit al snel uit in iets meer… 'Een gouden gloed over Ruby Falls' van Holly Martin is een heerlijk feelgoodverhaal. Lees ook de andere delen van deze sprankelende serie: 'Het familiehotel van Sapphire Bay' en 'De zoete verleiding van Emerald Cove'.

• Recensie: Dear White People seizoen 4

• Hartritme - Bart Chabot

• 10x kick-ass vrouwenfilms