De filmster en de journaliste - Ria Maes RECENSIE

Recensie: De filmster en de journaliste - Ria Maes

In dit eerste deel van de Marlies-serie maken we kennis met de heerlijk energieke Tess. Zij komt - na haar mislukte droom om actrice - te worden op de redactie terecht van het magazine Marlies. Toch is het daar geen fijne situatie: Marlies zit volop in de financiële problemen, ondanks dat het een groot en bekend blad is. Het speciale, exclusieve interview met Nicole Kidman moet ervoor zorgen dat het magazine er weer wat bovenop komt. Kan Tess deze verantwoordelijkheid wel aan? En lukt het haar ook haar privéleven nog te managen met man Stijn en zoontje Jeff?

Het personage Tess is een heerlijk herkenbaar personage die alles leuk vindt en veel aanpakt (soms zelfs iets teveel). Ze is lekker chaotisch en dat - samen met dat ze alles wil doen - levert hilarische momenten op die zorgen voor de nodige problemen voor Tess. Denk aan dat ze de hele dag door naar urine ruikt vanwege een ongelukje van haar zoontje Jeff. Als dat ook nog een zakenrelatie een opmerking maakt dat het het hotel naar toilet vindt ruiken, schaamt ze zich compleet en neemt ze je mee in haar gedachten. Vanuit haar volg je het verhaal dan ook. Je hoort haar gewoon in gedachten praten hoe ze baalt over haar onhandigheid en dat blijft in De filmster en de journaliste. Dit gaat geen moment vervelen, want alle gedachten zijn erg menselijk en grappig.

De schrijfstijl van Ria Maes pakt je gelijk in. Zo springt Ria Maes af en toe van de hak op de tak, wat weer helemaal past bij het personage van Tess. Het is een vlotte stijl die ieder hoofdstuk start met een moment waarin Tess zich nu bevindt. Wat wel wat vreemd is, is dat Nicole Kidman in het verhaal zit. Deze echt bestaande presentatrice is voor iedereen bekend, maar de rest van het verhaal is fictie, dus dat is even schakelen.

Het gehele en het reilen en zeilen van een magazine, met de complete chaos op een redactie die daarbij hoort doet af en toe wat denken aan de Netflix-serie The Bold Type, waarin ook een magazine de achtergrond is van het verhaal. De filmster en de journaliste is een erg leuke kennismaking met de medewerkers van de redactie van het magazine.

Laat het volgende deel maar komen! Het verhaal in De filmster en de journaliste is namelijk nog niet af. En gelukkig maar, want net nu je de werknemers leert kennen en in je hart sluit, wil je alleen maar meer. Meer graag van alles rondom het magazine en van de heerlijke, sluntelige Tess.

Marlies 1 - Marlies, de filmster en de journaliste

1  2  3  4  5

Tess is een energieke jonge vrouw die als een echte wervelwind door haar eigen leven raast. Na haar mislukte droom als steractrice komt ze als journaliste terecht op de redactie van het vrouwenblad Marlies. Ondanks het feit dat het blad al vele jaren een vaste waarde is in het leven van duizenden vrouwen zit Marlies nu in zware financiële problemen. Het exclusieve interview van Tess met Nicole Kidman zou weleens de uitweg uit deze donkere tunnel kunnen zijn. Tess voelt de druk op haar schouders en probeert als een volleerde jongleur zowel op het werk als in haar privéleven met man Stijn en zoontje Jeff alle bordjes draaiende te houden.