Alleen met jou - Angela Britnell RECENSIE

Recensie: Alleen met jou - Angela Britnell

Juf Sarah uit Cornwall is bedrogen door haar ex-vriend en beste vriendin. Zij krijgen inmiddels zelfs samen een kindje. Ze vlucht en gaat samen met haar moeder op busreis door Europa. Daar ontmoet ze Matt uit Nashville die ook met zijn moeder mee op reis is. Sarah wil haar ex terugpakken en besluit een pact te sluiten met Matt door te doen alsof ze een stelletje zijn. Overal waar ze komen maken ze verliefde foto's en plaatsen die op Facebook. Steeds meer groeien Matt en Sarah naar elkaar toe. Zullen ze hun nepliefde kunnen omzetten in echte liefde?

Wil je een lekker kort verhaal van 145 pagina's? Vol met ontluikende liefde? Dan is Alleen met jou echt iets voor jou. Alleen met jou wordt verteld vanuit Matt en Sarah. De Cornwallse Sarah is merkbaar nog flink van slag door het bedrog van haar ex en beste vriendin. In het begin heeft ze behoorlijk wat zelfmedelijden en vanuit dat gevoel besluit ze hun terug te pakken. Al weet iedereen dat dit natuurlijk niet gaat werken. Toch heb je medelijden met haar want je ex en beste vriendin, dat wil niemand overkomen.

Ook Matt is een erg fijn personage, met zijn Amerikaanse inslag ziet hij Europa en de plaatsen waar ze met de busreis langskomen met zulke andere ogen. Het mooie Brussel komt voorbij én niet te vergeten Manneke Pis. Deze herkenbare plaatsen voegen net nog dat beetje extra toe.

In cursieve delen krijg je mee wat de hoofdpersonages over elkaar denken. Angela Britnell geeft je zo een voorsprong dat je net iets meer weet waar Matt en Sarah mee struggelen. Toch moet je je af en toe wel inhouden om ze niet door elkaar te willen schudden, zodat ze eindelijk eens zeggen wat ze denken.

Een klein minpuntje is dat er door Angela Britnell soms onverwachte sprongen in de tijd worden gemaakt en dat je haar niet kan volgen. De stukken tekst sluiten dan niet op elkaar aan en je moet even zoeken waar ze is in het verhaal. Zo springt ze van gebeurtenis naar gebeurtenis en mist af en toe de aanloop ernaartoe in Alleen met jou.

Op zoek naar een extreem snelle romance? Die goed is voor een dagje leesplezier? Dan is Alleen met jou het perfecte leesvoer. Het blijft wat oppervlakkig in de emoties, ondanks dat Sarah en Matt allebei ook behoorlijk wat hebben meegemaakt. Uiteindelijk draait het om hun neprelatie en de groei naar elkaar toe, waar ze op sommige momenten wat tegenslagen in hebben.

Alleen met jou

1  2  3  4  5

Wat als je niet meer wilt doen alsof? Sarah is lerares in Cornwall en echt toe aan vakantie. Als ze op busreis door Europa gaat, ontmoet ze al snel Matt, een zakenman uit Nashville die dezelfde groepsreis heeft geboekt. Sarah baalt er nog steeds van dat haar ex haar bedrogen heeft en bedenkt een plan om hem jaloers te maken: zij en Matt doen de hele vakantie alsof ze een stelletje zijn en plaatsen allerlei verliefde foto’s op Facebook. Matt vindt het prima, want die heeft helemaal geen tijd voor een relatie of verliefd gedoe. Terwijl Sarah en Matt de mooiste plekken van Europa bezoeken en net doen alsof ze hevig verliefd op elkaar zijn, begint Sarah zich echter af te vragen of “doen alsof” nog wel genoeg voor haar is... Een heerlijk verhaal vol romantiek en het echte vakantiegevoel.