Onverschrokken - Rebecca Yarros RECENSIE

Recensie: Onverschrokken - Rebecca Yarros

Morgans leven is stil komen te staan op het moment dat ze in de supermarkt, met het potje jam in haar handen, wordt gebeld door Sam met het nieuws dat Will is overleden. Inmiddels zijn er twee jaar verstreken en kan ze zijn truck niet openen zonder een paniekaanval te krijgen. In een opwelling besluit ze van zijn secundaire levensverzekering een vervallen strandhuis te kopen in Outer Banks. Maar behalve een bouwval krijgt ze ook een hele leuke buurman die te pas en te onpas opduikt om haar te helpen. Lukt het Morgan een nieuwe start te maken?

Onverschrokken is het laatste deel in de Flight & Glory serie van Rebecca Yarros. Zou dit het moment zijn waarop Morgan haar leven kan herpakken en haar geluk vindt? Morgan zelf is er zeker van dat het niet lukt, ze begint nooit meer aan een militair. Maar de meiden uit Flight & Glory lijken een abonnement te hebben voor die 'fucking flyboys' en zo komt Jackson op haar pad.

Rebecca Yarros heeft al vele aangrijpende romans op haar naam staan. Al haar romans lijken een meeslepend en ontroerend verhaal te garanderen. En Onverschrokken doet daar absoluut niet voor onder. Onverschrokken is een rollercoaster van emoties. Er zijn hoofdstukken waarbij je als lezer een brok in je keel moet wegslikken of een traantje moet weg pinken, hoofdstukken waarin je niet liever wil dan Morgan in je armen sluiten, hoofdstukken waarbij je kunt wegzwijmelen en luchtige scènes die komisch zijn beschreven. Continu weet Rebecca Yarros de ideale combinatie te vinden van verschillende emoties en een geweldige schrijfstijl, waardoor Onverschrokken je niet meer loslaat.

Kenmerkend is dat Rebecca Yarros niet om de hete brei heen schrijft. Hoewel, net zoals in de voorafgaande delen, romantiek in Onverschrokken centraal staat, deinst Rebecca Yarros er niet voor terug om de harde realiteit van een relatie met een militair of een search-and-rescue piloot te bespreken. En wie kan dat beter dan Rebecca Yarros, die zelf "ervaringsdeskundige" is?

Vanaf de allereerste bladzijde zit je in het verhaal. Hoewel Onverschrokken absoluut toebehoort aan de Flight & Glory serie, is het een uniek verhaal met een nieuwe insteek en verassende wendingen. Er worden veel nieuwe personages geïntroduceerd, maar ook een hoop bekende gezichten passeren de revue. Rebecca Yarros weet de personages weer tot leven te brengen, door hun in precisie uitgedachte karakteristieken en gedachtegangen treffend te verwoorden. In een zeer korte tijd kan je niets anders dan verkikkerd zijn van Jackson en is je hart gestolen door Finley.

Al met al is Onverschrokken een prachtig einde van de Flight & Glory serie, wat mij betreft zelfs 'last best'. Onverschrokken heeft nog één keer alles waar we enthousiast van worden: romantiek, humor, diepgang, vriendschap, een spannende climax en een zwijmelwaardige man in hoofdrol. Onverschrokken grijpt je aan en laat je niet meer los!

Flight & Glory 5 - Onverschrokken

1  2  3  4  5

Met 'Onverschrokken', het vijfde deel van de Flight & Glory-serie, brengt Yarros haar sterke en populaire serie tot een prachtig, hartverwarmend slot.

Twee jaar nadat de man van wie ze hield is gedood in Afghanistan, probeert Morgan haar leven weer bij elkaar te rapen. Haar strandhuis in de Outer Banks is toe aan renovatie en dat project is de perfecte afleiding. Maar ook haar nieuwe knappe buurman eist haar aandacht op…

Als alleenstaande vader en reddingspiloot Jackson zijn buurvrouw Morgan ontmoet, is er meteen een klik, maar Morgan heeft een hoge muur om zich heen gebouwd. Kan Jackson daar doorheen breken?

'Onverschrokken' van Rebecca Yarros is het hartverwarmende vijfde deel en het slot van de populaire Flight & Glory-serie. Eerder verschenen 'Onverminderd', 'Onbereikbaar', 'Onverwacht' en 'Onweerstaanbaar'.