Het begint met een lach - Kelly Moran RECENSIE

Recensie: Het begint met een lach – Kelly Moran

In Het begint met een lach maken we kennis met de knappe brandweerman Jason. Hij is een begeerde vrijgezel en een echte playboy: hij doet niet aan vaste relaties. Toch hebben de Dragonders hun oog op hem laten vallen en zijn ze vastbesloten om hem te koppelen aan de verlegen Ella. Ella is voor de meeste mensen onzichtbaar en ze snapt dan ook niet waarom de Dragonders juist haar hebben uitgekozen voor Jason. Als ze in zijn buurt is, is ze zenuwachtig en kan ze nauwelijks samenhangende zinnen vormen. Zou er een relatie tussen hun mogelijk zijn, zoals de Dragonders denken, of is dit gedoemd te mislukken?

Het begint met een lach is het vierde deel van de Redwood Ridge-serie. Het is mogelijk om het boek los te lezen, maar vrijwel alle hoofdpersonages uit de eerdere delen maken ook in dit vierde deel weer hun opwachting. Het is daarom aan te raden (en het leukst) om eerst de andere delen gelezen te hebben voordat je aan dit vierde deel begint.

Het begint met een lach is weer een heerlijk feelgoodverhaal. Kelly Moran heeft twee geweldige personages weten te creëren voor dit verhaal. Ella is onzeker en heel zenuwachtig rondom Jason. En als ze zenuwachtig is, begint ze ongecontroleerd te ratelen en komt er een hele woordenstroom uit haar mond. Dit maakt haar een ontzettend aandoenlijk karakter. Ze is zo’n heerlijk hoofdpersonage om over te lezen, dat je haar als direct in je hart sluit. Jason is ontzettend sexy en een echte playboy. Maar hoe hij zich tegenover Ella gedraagt, hoe respectvol en lief hij naar haar is, zorgt ervoor dat ook hij je hart veroverd. In de vorige drie delen volgden we de drie broers van de dierenartspraktijk van Redwood Ridge. Hierdoor kwam in elk boek ook de hoofdpersonages uit het vorige deel terug. In dit vierde deel volgen we twee hele andere personages. In het eerste hoofdstuk zit er één scène die zich afspeelt in de dierenartspraktijk, maar verder niet. De personages van de eerdere delen, op de beruchte Dragonders na, komen ook niet echt terug in dit vierde deel. Dat is jammer voor de fans van de serie, die toch graag de andere karakters nog even terug hadden willen zien.

Het verhaal zelf is voorspelbaar, maar zit wel erg goed in elkaar. Dit boek lees je daarnaast echt puur om lekker weg te kunnen zwijmelen, dus dat je al weet hoe het af gaat lopen maakt totaal niet uit! Het boek is echt perfect om bij weg te zwijmelen en je hebt het dan ook zo uit! Wanneer je eenmaal begonnen bent met Het begint met een lach kun je niet anders dan doorlezen totdat je het boek uit hebt. Het boek is ontzettend romantisch en heeft zelfs een aantal steamy scènes. Kelly Morans schrijfstijl is ontzettend fijn en met name weet ze de relatie tussen Jason en Ella ontzettend goed over te brengen op de lezers. Hun chemie en klik met elkaar is ontzettend geloofwaardig en de aantrekkingskracht voel je van de pagina’s afspatten.

Het eind van Het begint met een lach is ietwat onrealistisch, maar wel een perfect eind voor dit verhaal. De fans van de eerdere delen van de serie kunnen zeker weer hun hart ophalen met Het begint met een lach! Het boek krijgt van mij 4 hartjes.

Redwood Ridge 4 - Het begint met een lach

1  2  3  4  5

Ella Sinclair voelt zich soms onzichtbaar. En ja, daar zou ze graag verandering in brengen. Maar nu even niet. Nu zou ze heel graag onzichtbaar zijn. Omdat ze in het vizier van de O'Grady-dames is gekomen. Het zogenaamde drakentrio regeert het stadje Redwood niet enkel met haverkoekjes maar ook met ijzeren vuist, en koppelt iedereen aan wie ze maar kunnen. Alsof dat nog niet erg genoeg is, koos het trio Jason Burkwell voor haar uit. Ella slaagt er nauwelijks in om twee samenhangende woorden uit te brengen in de buurt van deze sexy brandweerman. Dit kan alleen maar fout gaan...