De Perfecte Engel - Eva Nagelkerke RECENSIE

Recensie: De Perfecte Engel - Eva Nagelkerke

In De Perfecte Engel is Lisa noodgedwongen op zoek naar een baan om haar tijd zonder huis te overbruggen. Totdat ze in Zwolle terecht kan besluit ze om als inwonende Nanny in Eemnes aan de slag te gaan. Ze neemt haar dochter mee die toevallig even oud is als Bo, het meisje waar ze op moet passen. Al snel komt Lisa erachter dat er iets niet klopt in het stille landhuis aan de dijk. Ze besluit dat ze weg wil maar kan ze Bo wel achterlaten of loopt juist zij gevaar?

De zusters die schrijven onder de naam Eva Nagelkerke hebben een super spannend Nederlands verhaal neergezet met De Perfecte Engel. Het verhaal bouwt langzaam op en ondanks deze rustigere introductie is het verhaal gelijk spannend en dit weten ze vast te houden tot het einde. Niets is wat het lijkt al denk je al snel bij het lezen van het verhaal dat je weet hoe het daadwerkelijk zit. Het verhaal is ontzettend goed opgebouwd en dankzij verschillende perspectieven nog sterker gemaakt.

Zoals hierboven genoemd, wordt er in De Perfecte Engel gebruik gemaakt van verschillende perspectieven. De hoofdpersoon is Lisa en het grootste deel van het verhaal krijg je vanuit haar perspectief mee. Dit zorgt ervoor dat je met haar een band kunt opbouwen en de zorgen voor haar toenemen wanneer zij misschien ook gevaar loopt. Verder wisselen korte hoofdstukken van Bo, Sander (Bo's vader) en de vermoedelijke moordenaar de hoofdstukken van Lisa af. De perspectieven van Sander en Bo helpen bij het begrijpen van het verhaal en de situatie vanaf het begin. De hoofdstukken van de moordenaar zorgen ervoor dat het verhaal vanaf het begin spannend is. Je krijgt hierdoor een vermoeden wie de moordenaar is wat het verhaal extra spannend maakt.

De schrijfstijl van Eva Nagelkerke is ontzettend goed. Vanaf het begin zit je in het verhaal en korte hoofdstukken wisselen elkaar af. Het boek leest daardoor erg fijn weg. Ook de opbouw van de spanning door het verhaal heen hebben de schrijfsters ontzettend goed gedaan. In het begin van het verhaal wordt de situatie rustig geïntroduceerd. Maar door de afwisseling van de perspectieven is er vanaf het begin al een soort spanning op de achtergrond aanwezig waardoor je heel erg graag door wil lezen. Ook de mogelijke dreiging voor de personages zorgt voor een heel erg spannend verhaal.

De Perfecte Engel geschreven door Eva Nagelkerke is een ontzettend goede en spannende thriller van Nederlandse bodem. Het verhaal is goed geschreven en van begin tot eind spannend. Het boek past daarbij goed binnen het genre en is daarom zeker 5 hartjes waard!

De perfecte engel

1  2  3  4  5

Noodgedwongen accepteert Lisa een baan als inwonende nanny. Ze moet wel, want na een heftige relatiebreuk staan zij en haar dochtertje op straat. Gelukkig blijkt Bo, het meisje voor wie ze moet zorgen, een schatje. Toch bekruipt haar al snel een unheimisch gevoel. Is die extreme bezorgdheid van Bo’s moeder wel normaal? En waarom wordt het meisje elke nacht gillend wakker? Wanneer Lisa merkt dat er iemand aan haar spullen komt en ze dreigende appjes ontvangt, wordt het duidelijk: iemand wil haar uit de buurt hebben. Ze moet hier weg, maar kan ze de weerloze Bo wel achterlaten?

In De perfecte engel zet Eva Nagelkerke de lezer keer op keer op het verkeerde been. Spannend tot op de laatste pagina!