Herinnering (Eve Dallas #22) - J.D. Robb RECENSIE

Recensie: Herinnering (Eve Dallas #22) – J.D. Robb

Gedurende de boeken hebben we Eve Dallas leren kennen als een sterke vrouw die in het verleden al heel veel heeft meegemaakt. Ze heeft haar leven op orde, ze heeft een goede baan en een man van wie ze houdt. Maar dan staat ineens Trudy Lombard voor haar neus. Trudy is onlosmakelijk verbonden met het verleden van Eve en is zelfs voor een deel verantwoordelijk geweest voor het trauma dat Eve heeft opgelopen. Dan wordt Trudy een paar dagen later vermoord teruggevonden en is Eve vastbesloten om uit te zoeken wie de moordenaar is.

Met Herinnering heeft J.D. Robb alweer het 22ste deel in de Eve Dallas-serie geschreven. Je kan dit boek dan ook het best lezen als je ook de vorige boeken in deze serie gelezen hebt. Niet alleen komen alle oude bekenden weer terug in dit boek, maar in de verhaallijnen zelf wordt er ook meerdere keren gerefereerd aan de gebeurtenissen in de vorige delen. Als je de vorige boeken dus niet gelezen hebt, kan je het gevoel hebben dat je iets gemist hebt. En dat is zonde, want het verhaal is veel leuker als je alles daadwerkelijk kan volgen! Voor de vaste lezers van J.D. Robb is juist heel leuk om te zien dat de verhaallijnen uit de vorige boeken terugkomen.

Net als altijd heeft J.D. Robb weer een hele fijne schrijfstijl. Ze schrijft vlot, zonder al teveel in details te treden en met een vleugje romantiek. Een perfecte combinatie! Dit zorgt er dan ook voor dat ook dit boek van J.D. Robb weer zó uit is. Als je eenmaal begonnen bent met lezen is het bijna onmogelijk om te stoppen. Je wil weten hoe het verdergaat, niet alleen met de moordzaak, maar ook met de privélevens van alle personages.

Het plot van Herinnering is ontzettend vermakelijk, alhoewel het een tikje voorspelbaar kan zijn voor de fervente thrillerlezer. Waar J.D. Robb je normaal gesproken altijd wel op het verkeerde been weet te zetten, zal de doorgewinterde thrillerlezer hier waarschijnlijk sneller doorhebben hoe het in elkaar zit. Desalniettemin blijft het verhaal leuk om te lezen, omdat Herinnering verder gewoon heel goed in elkaar zit.

Herinnering is weer een heerlijk deel uit de serie over Eve Dallas. Voor de fans van de serie is het leuk om te zien hoe gebeurtenissen uit de vorige delen in dit boek terugkomen. Het verhaal is iets voorspelbaarder dan we van J.D. Robb gewend zijn, maar desalniettemin heeft ze weer een geweldige thriller neergezet. Op naar het volgende deel!

Eve Dallas 22 - Herinnering

1  2  3  4  5

Eve heeft al flink wat gruwelijke dingen meegemaakt, waarvan vele toen ze nog heel jong was. Ze is trots op wat ze heeft bereikt, maar als Trudy Lombard opeens voor haar neus staat, moet ze alles op alles zetten om niet in te storten. Trudy is onlosmakelijk verbonden met, en voor een groot deel verantwoordelijk voor, het getraumatiseerde kind in Eve. Maar als Trudy een paar dagen later vermoord wordt gevonden, is Eve vastbesloten om alles tot op de bodem uit te zoeken.