Verleidelijk gevaar - Sandra Brown RECENSIE

Recensie: Verleidelijk gevaar - Sandra Brown

Twintig jaar geleden pleegden vier mannen een bijna perfect overval en maakten een half miljoen dollar buit. Toen ging alles mis: een belandde in het ziekenhuis, de ander werd opgepakt en nummer drie werd vermoord. De vierde man, en vermoedelijk de moordenaar, verdween spoorlos - vermoedelijk met de buit. Nu probeert zijn dochter de waarheid over haar vader te achterhalen...

De flaptekst van Verleidelijk gevaar maakt je meteen nieuwsgierig. Wat is er gebeurd met de vierde man en heeft hij werkelijk zijn medeovervaller gedood? Je maakt in het eerste deel van het boek kennis met verschillende personages, die allemaal hun geheimen hebben rondom die noodlottige nacht. Ledge, Rusty en de zussen Lisa en Arden. Langzamerhand leer je de personages steeds beter kennen. In het begin zijn deze personages soms best en verwarrend. Wie is wie nu precies en hoe waren ze die nacht betrokken bij de overval? Dankzij de flashback tussendoor krijg je ook steeds iets meer informatie over de nacht van de overval. Sandra Brown geeft hiermee steeds een stukje van de puzzel prijs.

Als blijkt dat ze zwanger is, keert Arden Maxwell na twintig jaar terug naar haar ouderlijk huis, maar haar zus is het hier niet helemaal mee eens. Sandra Brown geeft genoeg informatie om erachter te komen dat Lisa haar zus liever niet in hun ouderlijk huis wil laten wonen. Waarom wil Lisa dit niet? Waartegen probeert ze Arden te beschermen? Probeert ze Arden te beschermen tegen Ledge, de overvaller die werd opgepakt en misschien wel de nieuwe aannemer van de verbouwing van Ardens huis? In Verleidelijk gevaar omschrijft Sandra Brown alles op een manier, waardoor het voelt alsof je er bij bent. Hierdoor zit je wel helemaal in het verhaal, maar dit maakt het verhaal soms ook een beetje traag. Je merkt wel dat Sandra het verhaal zorgvuldig heeft doordacht. Je hebt namelijk geen idee hoe het verhaal werkelijk zit, totdat je aan het einde van het boek bent.

Verleidelijk gevaar is een spannend verhaal, met intriges, geheimen en bedrog. Daarnaast is het niet alleen een spannend verhaal, maar heeft Sandra Brown hier ook de nodige romantiek in verweven! Een verhaal dat langzaam op gang komt, maar dat je niet meer weg kunt leggen als je er eenmaal in zit!

Verleidelijk gevaar

1  2  3  4  5

Sandra Brown is naast Nora Roberts een van de bestverkopende thrillerauteurs ter wereld

Twintig jaar geleden pleegden vier mannen een bijna perfecte overval en maakten daarbij een half miljoen dollar buit. Maar toen ging alles mis: een van hen belandde in het ziekenhuis, een ander werd opgepakt en nummer drie werd vermoord. De vierde man, de vermoedelijke moordenaar, verdween spoorloos.

Jaren later probeert Arden Maxwell, de dochter van de man die de dans ontsprong, achter de waarheid over de verdwijning van haar vader te komen. Twee van haar vaders medeplichtigen houden haar scherp in de gaten: een corrupte officier van justitie en Ledge Burnet. Ledge was nog maar een rebellerende tiener toen hij werd meegesleept in de overval, en heeft nooit geloofd dat Ardens vader verantwoordelijk was voor de moord. Samen proberen ze de gebeurtenissen van toen te reconstrueren, maar de aantrekkingskracht die ze voor elkaar voelen gaat een steeds grotere rol spelen. Is het tijd om het verleden achter zich te laten en zich te richten op de toekomst?