You are a badass at making money - Jen Sincero RECENSIE

Recensie: You are a badass at making money - Jen Sincero

We kennen allemaal die reality series waarin rijke mensen van het ene dure feestje naar het andere gaan, de een in een nog grotere auto dan de ander en de een in nog duurdere kleren dan de ander. Iets wat niet voor 'ons normaal volk' lijkt weggelegd, toch? Jen Sincero denkt daar heel anders over. In You are a badass at making money geeft ze de lezer "adviezen om te krijgen wat je verdient", adviezen waarmee je -mocht je dat ambiëren- als een echte reality ster door het leven kan gaan.

Je kent Jen Sincero misschien van haar eerste boek You are a badass. In You are a badass at making money legt ze zich echter toe op adviezen gericht op het verdienen van geld. Jen Sincero lijkt er vanuit te gaan dat haar lezer een geldaversie heeft die de weg naar dat overvloedige, rijke leven blokkeert. Als je jezelf daarin niet gelijk herkend, leest het boek in het begin wat onwennig. Toch stelt You are a badass at making money niet teleur. Gaandeweg komt er geheid een moment waarop de lezer zichzelf in het verhaal herkent of een gedachte leest waarop de lezer zichzelf ook wel eens betrapt.

Net zoals in haar vorige boek gebruikt Jen Sincero een vlotte, luchtige schrijfstijl met hilarische woordspelingen en humoristische opmerkingen. Elk hoofdstuk begint met een aansprekende, grappige anekdote om het hoofdstuk in te leiden. Deze combinatie zorgt ervoor dat het lezen van You are a badass at making money leuk is en niet is te vergelijken met een langdradig zelfhulpboek. Jen Sincero besteedt vooral veel tijd aan het creëren van de juiste mindset en Universele Intelligentie. Wat dat betreft is er enige overlap met haar eerdere boek. Echter, in You are a badass at making money wordt deze kennis toegespitst op het verdienen van geld.

Je moet niet verwachten na het lezen van dit boek de nieuwe nummer 1 in de Quote 500 te zullen worden. Toch geeft Jen Sincero aan het einde van ieder hoofdstuk gerichte opdrachten om haar strategie in de praktijk te brengen. Samen met de goede voorbeelden en een afsluitend "als zij het kan, kan jij het ook" verhaal, wil je niets liever dan aan de slag gaan met deze goede tips.

Al met al is You are a badass at making money een humoristisch zelfhulpboek dat de lezer weet te prikkelen. Het is geen boek dat je in een keer uitleest, maar Jen Sincero weet de lezer te stimuleren regelmatig een hoofdstuk te (her)lezen en met haar adviezen aan de slag te gaan. Of je nu straatarm bent of je dromen najaagt, You are a badass at making money spreekt een groot lezerspubliek aan, ook al lijkt het in begin niet altijd zo. Met You are a badass at making money leer je hoe je mindset kan veranderen en verbeteren om rijk te worden. Waarom ben jij dankbaar voor geld?

You are a badass at making money

1  2  3  4  5

Voor iedereen die heeft geleerd van You are a badass & Nice girls don’t get the corner office

You are a badass at making money is hét boek dat je nodig hebt als je wel eens naar je bankrekening staart en je afvraagt hoe al het geld dat binnenkomt zo snel weer door je vingers glipt. Jen Sincero zegt dat haar money mindset het allergrootste verschil heeft gemaakt: ze dacht altijd dat ze niet met geld om kon gaan, maar dat veranderde allemaal toen ze besloot haar financiële situatie serieus te nemen. Dat deed ze eigenlijk vooral door de manier aan te passen waarop ze over geld dacht en geloof het of niet, zo kon ze haar doelen waarmaken. Met hetzelfde openhartige advies dat van You are a badass een bestseller maakte, gaat Jen Sincero in dit fascinerende boek dus in op de kracht van onze gedachten en hoe onze bankrekening een afspiegeling is van onze overtuigingen.

Sincero combineert humor met levensveranderende concepten in de vorm van bruikbare tips die je direct in de praktijk kunt brengen. Jij bent namelijk een badass en dit boek helpt je je financiële doelen helder te krijgen en buiten je comfortzone te treden: allemaal essentieel om het financiële leven op te bouwen dat je wilt. Dus ga ervoor en begin vandaag nog met je new and improved money mindset.