Waan je in een andere wereld - Marelle Boersma e.a. RECENSIE

Recensie: Waan je in een andere wereld - Marelle Boersma e.a.

Waan je in een andere wereld van De Crime Compagnie is een bundel met vertrek verhalen. Veertien spannende verhalen worden je aangeboden door verschillende schrijvers van De Crime Compagnie, waaronder bestsellerauteur Marelle Boersma. Ook heeft deze auteur het voorwoord geschreven.

Waan je in een andere wereld bestaat uit veertien compleet verschillende verhalen. Sommigen spelen zich ver weg af, anderen blijven dichter bij huis en zelfs gewoon in Nederland. Toch hebben alle verhalen dat met elkaar gemeen: de hoofdpersoon vertrekt vanuit zijn of haar veilige omgeving om ergens anders een nieuwe start te maken. Dit is natuurlijk niet gemakkelijk en biedt ruimte voor dramatische gebeurtenissen en gekke omstandigheden. Perfect om een spannend verhaal over te schrijven, dus!

De auteurs die zich ingezet hebben voor Waan je in een andere wereld zijn Marelle Boersma, Angelique Haak, Svea Ersson, Marja West, Marion van de Coolwijk, Marijke Verhoeven, Carmen Prins, Ad van de Lisdonk, Heleen Smit, Vera van Beers, Heleen van den Hoven, Atie Vogelenzang, Ingrid Oonincx en Martine Kamphuis. Allemaal hebben ze een verhaal geschreven voor de bundel, waarna een korte samenvatting over hun werk en eventueel een verwijzing naar hun social media staat. Na ieder verhaal is het leuk om iets over de schrijver te lezen en je iets meer te verdiepen in hun achtergrond. Het zijn geen lange stukken, slechts een halve pagina die je wat inzicht geeft. Precies genoeg, dus.

Het ene verhaal is wat realistischer dan het andere in Waan je in een andere wereld. Sommige dingen zie je gemakkelijk voor je, terwijl andere heel onwaarschijnlijk zijn. Er zit zelfs een verhaal tussen waar monsters werkelijkheid worden, namelijk Vlucht naar veiligheid van Ad van de Lisdonk. Verfrissend, maar wellicht niet voor iedereen.

Wat altijd zo is bij een verhalenbundel, is dat het ene verhaal je meer zal aanspreken dan het ander. Misschien speelt het ene verhaal zich af op een plek waar je geweest bent, terwijl een ander je niets zegt en het moeilijk is om je er een voorstelling bij te maken. Het voordeel is dat de verhalen allemaal kort zijn en makkelijk weglezen, waardoor het niet erg is als je een verhaal minder leuk vindt.

Waan je in een andere wereld is een fijne verhalenbundel van De Crime Compagnie die je er lekker bij kunt pakken wanneer je je even wilt verliezen in een boek - of een andere wereld. Een succesvolle thriller voor liefhebbers van het genre en mensen die soms iets korts tussendoor willen lezen.

Waan je in een andere wereld

1  2  3  4  5

De hoofdpersoon uit de Vertrekthrillers van Marelle Boersma vertrekt uit Nederland omdat ze een nieuw leven elders wil beginnen, omdat ze een droom volgt of omdat ze soms gewoonweg niet anders kan. Voor je het weet bevind je je als lezer in een andere wereld. En dat komt natuurlijk door de prachtige sfeerbeschrijvingen die alle Vertrekthrillers kenmerken. De verhalen in deze bundel geven je ook dat gevoel. Reis mee naar Spanje, Italië, Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken en andere bestemmingen. M.m.v. Svea Ersson, Angelique Haak, Marijke Verhoeven, Heleen Smit, Heleen van den Hoven, Carmen Prins, Ad van de Lisdonk, Ingrid Oonincx, Martine Kamphuis, Atie Vogelenzang, Marion van de Coolwijk en Marja West.